نسخه چاپی

سرمربی تیم ملی كاراته بانوان ایران:

اولویت كمیته ملی المپیك كسب مدال طلا بود

عکس خبري -اولويت کميته ملي المپيک کسب مدال طلا بود

ما كاتاروهای خوبی داریم و می‌توانستند به مدال برسند اما متاسفانه اولویت كمیته ملی المپیك كسب مدال طلا بود و ما در كومیته بخت زیادی برای رسیدن به آن را داریم .

به گزارش نما ،اعزام ورزش‌های مـــدال آور به بازی‌های آسیایی اینــــــچئون  مهم‌ترین هدف کمیته ملی المپیک  در معرفی کاروان اعزامی ایران به این مسابقات بود،موضوعی که باعث شد  فدراسیون کاراته به این نتیجه رسید که بانوان دربخش کاتا نماینده‌ای دراینچئون نداشته باشد و فقط دربخش کومیته  شرکت کنند ، این تصمیم که واکنش‌های زیادی را در پی داشت به مرحله اجرا درآمد. برای مشخص شدن مشکلات بانوان کاراته کار  با ستاره موسوی مربی تیم ملی کاراته بانوان گفتگویی انجام دادیم که در پی می آید:

بهتر نبود ایران به کاتاروها هم دراینچئون فرصت می‌داد؟
در بخش کاتا ژاپن قهرمان بلامنازع آسیا است. با توجه به اینکه هدف گذاری فدراسیون و کمیته ملی المپیک کسب مدال طلا در اینچئون است در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیدند که بچه‌های تیم ملی کومیته را اعزام کنند تا با ریسک کمتر بخت بیشتری برای کسب مدال داشته باشیم.

این یعنی ما در بخش کاتا خوب نیستیم؟
نه این طور نیست. ما کاتاروهای خوبی داریم و می‌توانستند به مدال برسند اما متاسفانه اولویت کمیته ملی المپیک کسب مدال طلا بود و ما در کومیته بخت زیادی برای رسیدن به آن را داریم .البته  هیچ‌گاه علاقه‌ای به پیش‌بینی نداشتم. بچه‌های ما می‌روند تا در کنار آقایان برای ایران کسب افتخارکنند. آنها بهانه‌‌ای برای کم کاری ندارند چرا که حمایت‌های فدراسیون کاراته از آقایان و بانوان یکسان بوده است.

به نظر انتظارات از بانوان کاراته‌کار ایران بالا رفته است ،‌به نظر شما این بالا رفتن انتظارات می تواند برای کاراته ما در بخش بانوان مفید باشد؟
به نظرم نباید انتظار بیش از اندازه‌ای داشته باشیم. ما در ژاپن توانستیم طلا بگیریم. کشوری که مهد ورزش کاراته است و بهترین کاراته‌کاران جهان از آنجا هستند. ما سال‌هاست که در بخش آقایان شرکت می‌کنیم و ما تنها توانستیم دو طلا بگیریم با وجودی که در اوزان سوم و چهارم دو نماینده داشتیم. البته این را نمی‌گویم که ارزش کار آقایان را کم کنم سطح مسابقات بسیار بالا بود.

همین نفرات به اینچئون اعزام شدند؟
ما نفرات اعزامی به اینچئون را به این رقابت‌ها فرستادیم تا در بهترین فرم خود قراربگیرند. این مسابقات ضمن اینکه در رنکینگ جهانی ورزشکاران ما موثر است کمک می‌کند تا آنها به بالاترین سطح آمادگی خود برسند. حسنی که حضور در مسابقات کاراته وان ژاپن داشت این بود که دراین رقابت‌ها نمایندگان فرانسه و ترکیه که از قدرت‌های کاراته جهان محسوب می‌شوند حضورداشتند و کارته‌کاران ما به خوبی درشرایط مسابقه قرارگرفتند.


۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...