نسخه چاپی

نگاهی به صفحات اول برخی روزنامه های امروز

از "پیام امسال روحانی در نیویورك" و "درآمد میلیاردی كارتخوان ها از جیب مردم" تا "پاره شدن چرت مدارس"

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین؛ سفر رئیس جمهور به نیویورک و شوک بانک مرکزی به بانکداری الکترونیک و پایان یافتن ماجرای انتخابات افغانستان؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

تو برو سفر سلامت

روزنامه "اطلاعات" در یکی از تیترهای خود می نویسد: "دیدار رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب در آستانه سفر به نیویورک"؛ روزنامه های "ابتکار"، "حمایت"، "اسرار" و چند روزنامه دیگر نیز تیتری در همین خصوص داشتند.

"نسل فردا" نوشت: "برای شرکت در مجمع جهانی سازمان ملل، رئیس جمهور امروز به نیویورک می رود"

"روژان" با چاپ تصویری از روحانی در حالیکه سوار بر هواپیما می شود، می نویسد: "تو برو سفر سلامت"

"آرمان امروز" نیز می نویسد: "پیام امسال روحانی چیست؟"

امسال سفر دکتر روحانی به نیویورک به این دلیل دارای اهمیت ویژه ای است که شنیده هایی مبنی بر دیدار وی و اوباما شنیده می شود. در همین خصوص "اعتماد" نوشت: "پیش لرزه های یک دیدار احتمالی"

"روژان" نیز می نویسد: "حاشیه های یک دیدار احتمالی"

سیاست روز: "شائیه مذاکرات میان ایران و آمریکا در نیویورک: آزموده را آزمودن خطاست"

گفتنی است سال گذشته، اوباما و روحانی بایکدیگر تلفنی گفتگو کردند. این دو رئیس جمهور، سال گذشته با وجود آنکه در نیویورک به سر می بردند، با یکدیگر ملاقات نکردند.

***

درآمد میلیاردی کارتخوان ها از جیب مردم

روزنامه "قدس" در تیتر یک امروز خود از بازنده اصلی چانه زنی میان بانک مرکزی و اصناف گزارش می دهد. این روزنامه در تیتر یک خود می نویسد: "درآمد میلیاردی کارتخوان ها از جیب مردم"

"همشهری" هم با بیان اینکه "از اول آبان ماه صاحبان دستگاه های «یوز» باید کارمزد بدهند" و از طرف دیگر "بانک ها با پولی شدن بانکداری الکترونیک سود میلیاردی می برند" در تیتر یک خود می نویسد: "شوک بانک مرکزی به بانکداری الکترونیک"

"وطن امروز" نیز از تبعات منفی مصوبه بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از تراکنش های کارتخوان ها می نویسد: "پول نقد به جای کارت بانکی؟"

گفتنی است با توجه به اینکه قرار است از ابتدای آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود اصناف نسبت به این موضوع اقبال خوبی ندارند و حتی معتقدند با اجرایی شدن این موضوع، ممکن است برخی صنوف کارت‌خوان را تعطیل و به جای آن از مردم پول نقد طلب کنند که مشکلاتی ایجاد می‌شود.

***

روزهای سرنوشت ساز یمن

"کیهان" از روزهای سرنوشت ساز یمن می نویسد. در تیتر یک کیهان می خوانیم: "گارد ویژه ریاست جمهوری یمن به انقلابیون پیوست"

مردم سالاری: "نخست وزیر یمن کناره گیری کرد"

روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه "انصارالله چندین مقر ارتش و نخست وزیری را تحت کنترل گرفتند" در تیتر یک خود می نویسد: "صنعا در تسخیر انقلابیون"

"وطن امروز" هم در تیتری مشابه با روزنامه "جوان" می نویسد: "صنعا در دست انقلابیون"؛ این اتفاق همزمان با پیوستن گارد ریاست جمهوری و واحدهایی از ارتش به حوثی ها و همچنین استعفای نخست وزیر یمن رخ داده است.

***

قدرت در افغانستان دو نیمه شد

عکس یک روزنامه "مردم سالاری" به انتخابات عراق اختصاص دارد. این روزنامه با چاپ عکسی از عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در حال دست دادن؛ با بیان اینکه: "اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان شد"، در تیتر خود می نویسد: "تمکین کابل به آرامش با تقسیم قدرت"

روزنامه "جوان" هم در این خصوص می نویسد: "ماجرای انتخابات افغانستان با تقسیم قدرت پایان یافت"

اطلاعات: "«اشرف غنی احمد زی» رئیس جمهوری عراق شد"

اعتماد: "احمد زی کلیددار ارگ"

جام جم: "قدرت در افغانستان دو نیمه شد"

سیاست روز: "دست اتحاد غنی و عبدالله"

عصرایرانیان: "آبی بر آتش اختلافات در افغانستان"

وطن امروز: "اشرف رئیس جمهور شد، عبدالله رئیس دولت"

توافق عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای تشکیل دولت وحدت ملی دیروز در مراسمی در داخل کاخ ریاست جمهوری در کابل امضا شد.

بر اساس این توافقنامه شورای وزیران ایجاد می شود و ریاست آن را رئیس اجرایی به عهده دارد و معاونان رئیس اجرایی نیز عضو شورای وزیران خواهند بود.

***

آب آب آب!

"راه مردم" با بیان اینکه "بحران کم آبی را جدی بگیریم" در تیتری جالب می نویسد: "آب آب آب!"؛ "فریختگان" هم با بیان اینکه "بحران آب در تهران جدی است" می نویسد: "شرق تهران تنها دو هفته آب دارد"

***

پاره شدن چرت مدارس

روزنامه "شهروند" در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "ماه مهر با هوای آلوده می آید" اشاره این روزنامه به کاهش کیفیت هوای تهران در چندمین روز متوالی است.

"آرمان امروز" نیز در گزارشی از زوایای مختلف «مدرسه رفتن» را بررسی کرده و در تیتر خود آورده است: "روزی متفاوت برای 12172728 نفر"

روزنامه "امتیاز" نیز می نویسد: "کلاس اولی ها به «جشن شکوفه ها» می روند"

همشهری: "12میلیون دانش آموز اول مهر به مدرسه می روند"

شرق: "باز آمد بوی ماه مدرسه"

ایران: "ترنّم مهر و مدرسه"

جوان: "چرت مدارس با غریو شادی کلاس اولی ها پاره شد"

گفتنی است امروز سال تحصیلی یک میلیون و 238 هزار کلاس اولی با نواخته شدن زنگ مدارس ابتدایی سراسر کشور آغاز شد.

آمار ثبت نام شدگان دوره دبستان هفت میلیون و هشت هزار و 193نفر، دوره اول متوسطه یک میلیون و 989 هزار و 816 نفر و دوره دوم متوسطه دو میلیون و 795 هزار و 625 نفر است.

۱۳۹۳/۶/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...