نسخه چاپی

سخنرانی روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح

رییس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح كشورمان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس را مقطع درس برای ما و درس‌آموزی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه ریاست جمهوری، متن کامل سخنان رییس جمهوری در این مراسم به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین فرماندهی کل نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) که همچنان از روح بلند او از خط او و راه او درس می‌آموزیم و بی‌تردد مسیری که او برای ما مشخص کرد، مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده و خواهد بود.
و سلام بر همه شهیدان، همه آنهایی که بیابان‌های جنوب و میانی و غرب کشور را با خون خود رنگین ساختند و عزت، عظمت و بزرگی و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند.
آنها که هنوز هم بعد از ۳۴ سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ایران و مسلمانان و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است و سلام و درود بر همه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم این عزیزان که فخر و افتخار ما هستند و هر کدام از این خانواده‌ها، مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاقشان، رفتارشان، صبرشان و استقامتشان به ما آموخته‌اند و می‌آموزند و سلام و درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز وحدت و انسجام جامعه ما قدرت و مقاومت و ایستادگی جامعه بزرگ اسلامی ما در سایه رهنمودهای آن عزیزی است که دیدیم در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یکبار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند.
هفته دفاع مقدس، هفته درس برای ما و هفته درس‌آموزی برای دشمنان ماست. برای ما درس است چه اینکه دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب، ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت و تسلیم این ملت تعبیر شود. جوانان برومند، ارتشیان قهرمان، سپاه ایثارگر، نیروی انتظامی و نیروی بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند و همه فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از عصر روز سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام صادر شد همه به خیابان‌ها آمدند، لباس رزم پوشیدند به جبهه‌های نبرد حرکت کردند، سیل مردم ایثارگر به سمت غرب و جنوب برای دفاع شد و دیدیدم که کمتر از ۲۴ ساعت صبح فردایش خلبان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چگونه قاطعانه به متجاوزان افلقی در سراسر عراق پاسخ دادند. هوا نیروز در مرزهای جنوب و غرب، تانکها، توپخانه‌های سپاه دلاور، عشایر، نیروی انتظامی همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزین ایستادند.
دنیا فکر کرد که اگر روزی شرق و غرب در مسأله‌ای در کنار هم متحد شوند و اگر پول مرتجعین در کنار سلاح شرق و غرب قرار گیرد و اگر افلقیان به میدان نبرد بیایند می توانند انقلابی را به شکست بکشانند این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین در دیروز قبل از انقلاب، در دیروز دفاع مقدس و در امروز ایستادگی مردم ما در برابر توطئه‌هاست.
چرا غرب و دیگران اشتباهاتشان را تکرار می‌کنند، قبل از پیروزی انقلاب در دو هشت سال یعنی ۱۶ سال همه در کنار یک رژیم سفاک ایستادند و ملت ما تنها تحت فرمان، فرامین امام‌شان و راهبرشان در برابر سفاکان، متجاوزین، دیکتاتورها، مستبدین و همه حامیان آنها از شرق و غرب ایستادند.
۲۲ بهمن را خلق کردند و آفریدند، حماسه بزرگ سیاسی و پیروزی را در عصر و دوران ما که در دهه‌های گذشته بی‌سابقه بود بوجود آوردند و پرچم انقلاب اسلامی را در این کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآوردند.
دشمن دید دو هشت سال در برابر ملت ایستاد و شکست خورد، اما متاسفانه از تجربه خود درس نیاموخت و هشت سال سوم را به عنوان تجاوز و جنگ بر ملت و مردم ما تحمیل کرد. در این هشت سال هم رزمندگان ما در جبهه‌ها پیروز شدند و ملت بزرگ ایران، نه از آواکس‌های آمریکا و نه از میراژهای غربی‌ها و نه از میگ‌های ۲۵ شرقی‌ها و نه از انواع تانک‌ها، نفربرها و موشک‌های شرق و غرب و نه حتی از سلاح شیمیایی اهدایی غرب و نه از ماهواره‌های جاسوسی و نه از تبلیغات و نه از ابزار سیاسی آنها در سازمان ملل، نهراسیدند و راه خود را ادامه داد و مطمئن بود که اگر در راه حق بایستد و اگر بمباران، سختی و مشکلات در برابر این ملت ظاهر شود، هرگز مردم ایران را در راه و مسیرشان سست نخواهد ساخت و هرگز ناتوان نخواهد شد و هیچگاه در برابر دشمن سر تسلیم فرو نخواهند آورد، چرا که خداوند همیشه در کنار صبرپیشگان و استقامت‌کنندگان است و آنها محبوب حق‌اند.
مردم و نیروهای مسلح ایران، پیروزی‌های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان هرگز آن را باور نمی‌کردند. یکسال بیشتر از این تجاوز نگذشت که عملیات بزرگ شکست حصر آبادان را نیروهای مسلح ما رقم زدند به دنبال آن فتح بستان و پیروزی بعدی فتح‌المبین و بالاخره شکست حصر خرمشهر و پیروزی خونین شهر در سال ۶۱ و هر روز و هر روز پیروزی جدیدتر تا عملیات والفجر ۸، فاو و عملیات حلبچه غرب و جنوب در سراسر کشور حماسه و پیروزی آفریدند، گر چه در این مقاومت به جان عزیزان ما صدمه خورد و بهترین فرزدان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد شدند و خسارت‌های مادی به مردم وارد شد اما گویی ملتی جدید و کشوری جدید و با روحیه‌ای نو و با قدرتی جدید در این کشور آفریده شد.
نه دشمن توانست به اهداف خود در جنگ تحمیلی ۸ ساله دست یابد و نه توانست صدمه‌ای به انقلاب ما بزند و نه توانست تمامیت ارضی ما را خدشه دار کند و عزت ملت ما را زیر سوال ببرد و نه اینکه توانست راهی را برای تجاوز آینده خود بگشاید.
این ایستادگی هشت ساله سد محکمی برای همه توطئه های آینده بود، این هشت سال ظاهرش دفاع بود اما باطن آن بازدارندگی در برابر انواع توطئه‌هایی بود که دشمن در فکر خود می‌پروراند اما متاسفانه دشمن درس لازم را نیاموخت.
هشت سال دیگر در برابر این ملت بپاخاست و به بهانه مساله هسته‌ای و اینبار به شکل جدید، جنگ جدید اقتصادی و تحریم را بر ملت ما تحمیل کرد اما مردم ما در هشت سال چهارم هم ایستادگی و مقاومت کردند و به جهانیان اعلام کردند ما به فکر ساخت سلاح کشتار جمعی نبوده‌ایم و نیستیم اما برای توسعه، پیشرفت علمی و احقاق حقوق این ملت، هرگز در برابر فشار غرب و ابرقدرت‌ها سر فرود نیاورده‌ایم و نخواهیم آورد و شما دیدید، ملت بزرگ ما در طول یکسال گذشته بعد از حماسه سیاسی، امروز در راه ایجاد حماسه اقتصادی تلاش می‌کند برای اینکه اقتصاد مقاومتی را بسازد و بتواند بر مشکلات اقتصادی خود فائق آید و به حول و قوه الهی در شرایطی که هنوز تحریم دشمن باقی است ملت بزرگ ما توانست هم قدم‌هایی از مسأله تورم فاصله بگیرد و هم توانست از رکود فاصله بگیرد و هم توانست قدم‌های اولیه برای رونق اقتصادی بردارد.
جامعه امروز ما جامعه متحد و منسجم است نه تنها ارتش بسیج و نیروی انتظامی ما مشت گره کرده واحد در برابر دشمنان هستند بلکه همه اقوام و مذاهب و سراسر کشور ما همه یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و راهبری و دولت واحد در برابر دشمنان ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.
ما از فشار دشمن هراسی نداریم، البته ما ملت صلح هستیم و ما قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری نداشته‌ایم و نداریم و نخواهیم داشت ما نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح سفره را رنگین کنیم آنچنان که برخی از کشورهای غربی سفره خود را با خون ملت‌های دیگر رنگین می‌کنند ما سفره خود را با عرق جبین و تلاش و کوشش و مجاهده و اقتصاد پاک و تلاش و نان حلال رنگین خواهیم کرد ما قصد جنگ و تجاوز نداریم اما در برابر تجاوز و جنگ تحمیلی و هرگونه تحمیل ایستادگی کردیم و ایستادگی خواهیم کرد.
دنیا باید به ایستادگی خانواده‌های عزیز ایثارگران ما بنگرد که در طول این سی و چند سال چگونه با چهره بشاش و شاداب با وجود اینکه عزیزترین عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند ایستاده‌اند و فداکارند و افتخار می‌کنند که باز هم برای این کشور و سرزمین و برای اسلام شان و انقلابشان و نظام اسلامی‌شان فداکاری کنند.
دولت همه تلاش خود را برای تقویت بیشتر نیروهای مسلح و همه توان خود را برای رفاه خانواده‌های ایثارگر و شهدا بکار گرفته و بکار خواهد گرفت و خوشحالم که از این تریبون امروز اعلام کنم که ان‌شاء‌الله در مهرماه امسال که از فردا آغاز می‌شود در طول ماه مهر، همه مطالبات و معوقات خانواده‌های ایثارگر را دولت با حول و قوه الهی پرداخت خواهد کرد بخشی از معوقات پرداخت شده این معوقات به سال ۱۳۸۶ تا امروز است ان‌شاء‌الله ۱۷۰۰ میلیارد تومان در مهرماه به عنوان بازپرداخت معوقات به این خانواده‌ها تقدیم خواهد شد البته روشن است که دولت هر چه در توان داشته باشد و تقدیم این خانواده ها کند، در برابر کار عزیز و بزرگ آنان آنچنان ناچیز است که نمی توان به زبان آورد. شما کار عزیز بزرگی انجام داده اید که اجر آن در پیشگاه خداوند است.
نیروهای مسلح ما به حول و قوه الهی توانسته‌اند با اختراعات متعدد و ابتکار و سلاح های جدید و با ایمان و روحیه و انگیزه‌شان امروز قوی‌ترین نیروی مسلح را در منطقه ما بوجود آورند ما به این نیروی مسلح افتخار می‌کنیم و در برابر قدرت نیروهای مسلح‌مان سر تواضع فرود می‌آوریم. دولت با همه توان و امکانات خود، به حمایت نیروهای مسلح و تقویت آنها ادامه می‌دهد و تردید ندارد که همه مردم ما پشتوانه قوی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح پشتوانه قوی ملت بوده اند و هستند و امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب و ناامنی و همچنین ترور و وحشت همه جا را فرا گرفته است. ایران کانون ثبات این منطقه حساس خاور میانه است همه جا ایران به مظلومین کمک کرده است و کمک خواهد کرد، تروریست‌ها را به جای خودشان خواهند نشاند و ملت‌های منطقه در برابر ترور و تروریزم می‌ایستند و نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران کمک آنها در این مبارزه خواهد بود.
امروز به حمدالله پیروزی‌های درخشانی را در عراق، سوریه، ‌غزه، فلسطین و حتی شهامت‌های بلندی را در یمن، انسجام‌های جدیدی را در افغانستان ما شاهد هستیم ما خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند و ایستادگی خواهند کرد ما همه متحد و منسجم در پی اهتزاز در آوردن پرچم توحید، اسلام، استقلال‌و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام و در برابر مستکبرین خواهیم بود و تردید نداریم اگر ایستادگی ما ادامه پیدا کند نصرت و پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُركُم وَیُثَبِّت أَقدامَكُم».
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...