نسخه چاپی

مدارس غزه در بمباران اسرائیل ویران شدند

عکس خبري -مدارس غزه در بمباران اسرائيل ويران شدند

در جریان جنگ اخیر تل آویو علیه نوار محصور غزه، جنگنده‌ها و تانك‌های اسرائیلی بسیاری از ساختمان‌های عمومی و مدارس نوار غزه را ویران كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، تقریبا تمامی زیرساخت‌های خدمت رسان به مردم غزه، از جمله تنها مدرسه دانش آموزان معلول در جریان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه تخریب شده‌اند.



بر اساس گزارش پرس تی وی، ساخت این مدرسه تلاش، زمان و هزینه بسیاری دربر داشته است. اما دانش آموزان هم اینک با مشکلی اساسی برای ادامه تحصیل خود مواجه هستند.



فدوا سحر، مدیر این مدرسه گفت: «هیچ مکان امنی برای این دانش آموزان وجود ندارد. برای تضمین پیشرفت تحصیلی آنها باید یک مدرسه جایگزین در نظر گرفته شود.»



اسرائیل از اوایل ژوئیه نوار غزه را بمباران و خسارات زیادی به این منطقه وارد کرد. در جریان حملات رژیم اسرائیل به غزه حدود ۲۱۴۰ نفر که عمدتا غیرنظامی و شامل زنان، کودکان و سالخوردگان بودند، کشته شده و حدود ۱۱ هزار تن دیگر مجروح شدند.



بنا به گفته تل آویو ۷۲ اسرائیلی در این درگیری کشته شده‌اند ولی جنبش مقاومت فلسطین حماس شمار کشته شدگان اسرائیل را بسیار بیشتر عنوان می کند.



جنگ اسرائیل در پی آتش بسی با میانجی‌گری مصر که بعد از مذاکرات قاهره به اجرا در آمد، در ۲۶ اوت خاتمه یافت.



به گفته کارشناسان فلسطینی بازسازی نوار محصور غزه که در جریان حملات اسرائیل ویران شده بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دربر دارد. شورای اقتصادی فلسطین در امور توسعه و بازسازی در چهارم سپتامبر اعلام کرد این فرایند در صورت رفع کامل حصر غزه پنج سال به طول می‌انجامد.

۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...