نسخه چاپی

كلاهبرداران رنگین‌ پوست در بازار فردوسی

در سال‌ها اخیر نوسانات بازار ارز سبب شده مردم دنبال هر راهی باشند تا دلار و سایر ارزها را با قیمت ارزان‌تری بخرند. در این بین برخی راه‌ها پرخطر است و ممكن است عاقبت خوشی در انتظار خریدار نباشد.

به گزارش نما به نقل از اعتماد: در سال‌ها اخير نوسانات بازار ارز سبب شده مردم دنبال هر راهي باشند تا دلار و ساير ارزها را با قيمت ارزان‌تري بخرند. در اين بين برخي راه‌ها پرخطر است و ممكن است عاقبت خوشي در انتظار خريدار نباشد.

از فروش دلارهاي تقلبي به افراد ناآگاه كه بگذريم بايد مراقب تبهكاران خارجي در اين بازار بي‌سامان باشيم. كلاهبرداراني كه با شگرد «دلار سياه» و «يورو سبز» توانستند پول خوبي به جيب بزنند و از كشور فرار كنند.

آنها تنها يك نقشه بسيار ساده دارند كه با آن به راحتي آب خوردن، سر طعمه‌هاي‌شان را كلاه مي‌گذارند. تبهكاران آفريقايي در ابتدا با روش دلار سياه كلاهبرداري‌هاي خود را در بازار فردوسي آغاز كردند. در اين روش يكي از تبهكاران كه به سختي مي‌تواند فارسي صحبت كند چند 100 دلاري را نشان قرباني مي‌دهد قيمتي اعلام مي‌كند كه خيلي پايين‌تر از قيمت بازار است.

قرباني وقتي دلارهايش را نگاه كند، متوجه مي‌شود كمي سياه و كثيف است. مرد آفريقايي سپس ادعا مي‌كند دلارهايش زماني كه قصد داشته آنها را وارد ايران كند، كثيف شده است و اگر دلارها را بخرند او يك مايع شوينده به خريدار مي‌دهد كه دلارها را ظرف مدت 48 ساعت تميز كند.

آنها براي اطمينان همچنين چند اسكناس كثيف را براي قرباني تميز مي‌كنند اما كافي است اين دلارها را خريداري كنيد و بخواهيد خودتان آنها را تميز كنيد آن موقع تازه متوجه مي‌شويد كه چه كلاه گشادي بر سرتان رفته است و فقط يك مشت كاغذ كثيف خريداري كرده‌ايد.

كلاهبرداران آفريقايي پس از آنكه پول خوبي به جيب زدند به كشورهاي خود بازگشتند. آنها مي‌دانستند خيلي زود پولي كه با خود آورده‌اند تمام مي‌شود به همين خاطر به دنبال روشي جديد براي كلاهبرداري بودند.

ميهمانان ناخوانده اين‌بار با روشي جديد با عنوان يورو سبز به ايران آمدند. كلاهبرداران آفريقايي با مراجعه به تاجران ايراني و وارد‌كنندگان كالا مدعي مي‌شوند كه در كار وارد كردن يورو به ايران هستند و براي اينكه كسي به آنها مشكوك نشود و به دليل تحريم‌ها يوروها را با واكنش‌هاي شيميايي به كاغذهايي سبز رنگ درآورده‌اند. كافي است كاغذهاي سبز را در محلولي سبز قرار دهيد تا تبديل به يورو شود.

اما اين تنها براي فريب قربانيان و بالا بردن طمع آنهاست. زيرا وقتي فريب آنها را بخوريد و دارايي خود را به طمع كسب سود كلان از دست بدهيد تازه متوجه مي‌شويد كه يك مشت كاغذ باطله سبزرنگ دريافت كرده‌ايد و محلولي كه گرفته‌ايد تنها آب مقطر است.

اين كلاهبرداران هربار با شگردي تكراري اما روشي جديد به ايران مي‌آيند و با جيب پرپول بازمي‌گردند. فروش ارز در مقدار بالا و به قيمتي پايين خود خبر از كلاهبرداري مي‌دهد اما قربانيان حتي يك لحظه اين فكر به ذهن‌شان خطور نكرد و آن‌وقت در چاهي افتادند كه خودشان به خاطر حرص و طمع‌شان آن را كنده بودند.

۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...