نسخه چاپی

شراب خواری در مسجد

نیروهای اشغالگر اسراییلی هرساله به‌ویژه با نزدیك‌شدن به عید قربان، به طور عمد از ورود شهروندان فلسطینی و نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری می‌كنند

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، احمد قریع نسبت به افزایش یورش‌ صهیونیست‌ها و یهودیان تندرو به مسجدالاقصی، تردد آنان در صحن‌های مطهر این مسجد و تحریک احساسات مسلمانان نمازگزار با شرب خمر عمدی توسط آنان در این مسجد هشدار داد.

وی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: نیروهای اشغالگر اسراییلی هرساله به‌ویژه با نزدیک‌شدن به عید قربان، به طور عمد از ورود شهروندان فلسطینی و نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند و این‌ها نشان‌دهنده اقدامات تحریک‌برانگیزی است که شهر قدس را در مرکز خطر حقیقی قرار می‌دهد.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصریح کرد: نیروهای رژیم اشغالگر روند یورش به مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان تندرو و رهبران صهیونیستی را هم‌زمان با عید «غفران» یهودیان تسهیل می‌کنند و این‌ها اقدامات یهودی‌سازی خطرناکی است که دولت اسراییل در راستای سیاست‌های هدف‌دارش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی آن را دنبال می‌کند.

وی سلطه‌طلبی‌های اسراییل در منطقه «رباط الکرد»(حوش الشهابی) در نزدیکی مسجدالاقصی و جداسازی این منطقه از مسجد و صحن‌های آن و قلمدادکردن آن به عنوان مکان مقدسی برای یهودیان را محکوم کرد.

احمد قریع گفت: شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس پلاکاردهای جدیدی را در ورودی رباط الکرد نصب کرده و این منطقه را «المبکی الصغیر»(اسمی که معانی دینی ـ توراتی دارد) نامیده است، این رژیم پیش‌تر «حایط البراق»(دیوار غربی مسجدالاقصی) را نیز «حایط المبکی) نامیده بود.

وی در پایان نسبت به خطر حفاری‌های اسراییل در زیر مسجدالاقصی و مرمت‌هایی که این رژیم در قدس شریف به‌ویژه حوض الشهابی انجام داده است، هشدار داد و تأکید کرد: این اقدامات در راستای تلاش اسراییل برای یهودی‌سازی شهر قدس انجام می‌شود تا این شهر مقصد گردشگری و دینی برای شهرک‌نشینان صهیونیست و یهودیان سراسر جهان باشد.

بنابر این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست از صبح دیروز یورش به مسجدالاقصی را از سمت باب المغاربه از سر گرفتند و این یورش با تحت کنترل و حراست شدید و گسترده نیروهای امنیتی اسراییل صورت گرفت.

۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...