نسخه چاپی

در گفتگو با كارشناس تكنولوژی آموزش مطرح شد :

لازمه تحول در سیستم آموزشی تغییر نگرش در این حوزه/مقطع ابتدایی از دانشگاه مهم تر است

عکس خبري -لازمه تحول در سيستم آموزشي تغيير نگرش در اين حوزه/مقطع ابتدايي از دانشگاه مهم تر است

زهره یحیی پور گفت: آنچه در سیستم آموزشی ما حایز اهمیت است آن است كه مقطع آموزش ابتدایی كودكان و نوجوانان ما از دوران دانشگاهی آنها مهم تر است به لحاظ آنكه رشد فكری و عقلی هر انسانی در این دوران شكل می گیرد .

به گزارش نما ،برای تحقق سند تحول بنیادین در سیستم آموزش و پرورش نیاز به تغییر نگرش در این حوزه است . از آنجایی که تحقق ارزشها و آرمانهاي متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی ، علمی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادي است، عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساخت هاي تعالی همه جانبه کشور و ابزار جدي براي ارتقاي سرمایه انسانی شایسته در عرصه هاي گوناگون است.
زهره یحیی پور کارشناس تکنولوژی آموزش در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزش و پرورش گفت : مربیان آموزشی و کسانی که در این سیستم فعال هستند باید بدانند تعلیم و تربیت یک شغل الهی است، لذا مقوله تربیت مقدم تر و مهم تر از تعلیم است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که از مساله تعلیم و تربیت مبرا است . چنانچه رسول خدا(ص) نیز خود را از تعلیم و تربیت مبرا نمی دانستند و تعلیم دهنده ایشان خداوند عالمیان بود.
وی در ادامه تصریح کرد : آنچه در سیستم آموزشی ما حایز اهمیت است آن است که مقطع آموزش ابتدایی کودکان و نوجوانان ما از دوران دانشگاهی آنها مهم تر است به لحاظ آنکه رشد فکری و عقلی هر انسانی در این دوران شکل می گیرد .
این کارشناس تکنولوژی آموزش خاطر نشان کرد: سیستم آموزش و پرورش باید این دقت را داشته باشد که آموزش علم و دانش به تنهایی کافی نیست و باید تعالیم اسلامی و رعایت تقوا به دانش آموختگان نیز ارایه شود . همچنین در این راستا مهارتهای جهت ارتقا سطح دانش آموختگان در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد .
این استاد دانشگاه یاد آور شد: لازمه تحقق این امر تغییر نگرش در آحاد معلمان و تربیت معلمان حرفه‌ای، آشنا و معتقد به مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی است. بنابراین تعامل بین نخبگان آموزشی با کارشناسان علوم اسلامی ضروری به نظر می رسد ، که با توجه به مقتضیات زمان و نیازهای نسل جدید احتیاجات امروز آموزش را مرتفع نمایند.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...