نسخه چاپی

سید مرتضی نبوی:

حضور معنوی شهدا در جامعه، فتنه 88 را خاموش كرد/ پاشنه آشیل فعلی كشور اقتصاد است

عکس خبري -حضور معنوي شهدا در جامعه، فتنه 88 را خاموش کرد/ پاشنه آشيل فعلي کشور اقتصاد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنی است كه در صورت ایجاد بحران توسط دشمن ،بتوانیم اقتصاد كشور را بصورت خودكفا اداره نماییم و آسیب نبینیم.

به گزارش نما ،مهندس سید مرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان، با تجلیل از نقش شهدا و جانبازان و آزادگان در جامعه امروز ایران گفت: حضور معنوی شهدا در جامعه، فتنه 88 را خاموش کرد.
وی افزود: حضور معنوی شهدا در جامعه را در تمام اتفاقات نظام اسلامی در مواجهه با کفر و الحاد و نفاق، حس می کنیم. حتی این حس را در زندگی شخصی خودمان هم ملاحظه می نماییم.
وی با استناد به آیات قرآن، گفت: خداوند در قرآن، بشارت داده کسانی که رب خود را خداوند بزرگ می دانند و در برابر مشکلات، استقامت می ورزند، با همراهی فرشتگان به بهشت خواهند رفت.
وی افزود: مقاومت مردم ما در جنگ نابرابری که یک طرف آن ایران اسلامی و طرف دیگرش اکثریت کشورهای جهان شرکت داشتند، الگویی گردید برای مردم آزاده جهان و اینجا بود که از دل این الگو، حزب الله لبنان و در ادامه حماس بوجود آمدند. باریکه کوچک غزه با همین الگوبرداری طی چندین جنگ آنچنان بلایی بر سر ارتش ششم جهان یعنی ارتش رژیم صهیونیستی آورده که سردمداران این رژیم منحوس هنوز سردگم هستند.اگر تا دیروز مرکز مقاومت در برابر استکبار فقط ایران اسلامی بود،اکنون هلالی از مقاومت تشکیل گردیده است که بسیار رسوخ ناپذیر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با توجه به مسائل جاری در کشور اظهار داشت: بحمدالله کشور در یک آرامش نسبی به سر میبرد و آنچه که از شواهد و قراین پیداست توانستیم در مباحث سیاسی ،نظامی و تا حدودی فرهنگی به موفقیتهایی دست یابیم.
وی گفت: اما پاشنه آشیل فعلی کشور ما،مسئله اقتصادی است.رهبر معظم انقلاب اسلامی به همین دلیل و با توجه به آن بینش الهی و کارشناسانه خود، اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند . اقتصاد مقاومتی به این معنی است که در صورت ایجاد بحران توسط دشمن ،بتوانیم اقتصاد کشور را بصورت خودکفا اداره نماییم و آسیب نبینیم.
وی افزود: اقتصاد مقاوم هم اقتصادی است که در صورت وجود بحران ها و تحریم ها همیشه پایدار بماند. ظرفیت اقتصادی کشور ما با توجه به شرایط جمعیتی و اقلیمی و همچنین ژئوپلتيكي بسيار بالا است. اگر بتوانیم با تدبیر این نقطه ضعف را به قدرت تبدیل نماییم ،میتوانیم در سال 1404 به آنچه مد نظر مقام معظم رهبری در سند چشم انداز میباشد دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و بسته نیست که منحصر به الگوی مصرف باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای انعطاف و بالابردن مقاومت در اقتصاد است. اقتصاد مقاومتی برای این است که اقتصاد کشور بر اساس شاخص هایی مانند عدالت محوري، درون زايي، برون نگري، مشارکت مردم و دانش بنیان حرکت کرده و تحت تاثیر فشارها و تحریم ها قرار نگیرد.
وی گفت: هدف مهم اقتصاد مقاومتی برطرف کردن موانع و چالش ها و تحقق چشم انداز است. مردم نقش برجسته و مهمی دارند.
وی با اشاره به نقش سه قوه در این مورد گفت: مسوولان و سران سه قوه باید به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و این مهم را به بخش های دیگر جامعه منتقل کنند که در صورت فراهم کردن شرایط مناسب اقتصادي و بهبود بخشيدن به شاخصهاي محيط كسب و كار، مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز مشارکت فعال خواهند داشت.
وی همچنین گفت: از شرایطی که باید قوای محترم برای مشارکت مردم در بخش اقتصاد ایجاد نمایند، بازنگری در قوانین و مقررات و اصلاح نظام بانکی، گمركي، مالياتي و تأمين اجتماعي، اصلاح نظام اداري و بوروكراسي، تسريع در صدور مجوز و تسهيل در پشتيباني هاي لازم مي باشد كه به عهده دولت است. بدون مشارکت مردم، شاهد تحول در عرصه اقتصادی نخواهیم بود و دستگاه های دولتی باید فضای مشارکت و كسب و كار و رقابت سالم را براي فعالیت مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنند.
نبوی در پایان افزود: بنده امیدوارم که انشاا... به برکت این ایام مقدس و عنایت شهدا، شاهد اقتصاد مقاومی باشیم و با مدیریت جهادی و عزم ملی زمينه ي مشارکت مردم را در اقتصاد فراهم آوريم.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...