نسخه چاپی

نماینده مردم دماوند در گفتگو با نما:

روحانی از موضع ضعف صحبت نكند زیرا غرب تابع قانون جنگل است

عکس خبري -روحاني از موضع ضعف صحبت نکند زيرا غرب تابع قانون جنگل است

حمید رضا مشهدی عباسی گفت: رفتار دیپلماتیك دستگاه كشور طوری وانمود شده است كه آنها متصور شدند كه جمهوری ایران در موضع ضعف قرار دارد؛ و غرب چون خود را ابرقدرت می داند و تابع قانون جنگل است

حمید رضا مشهدی عباسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با ضروریات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به نیویورک اظهار داشت: سفر آقای دکتر روحانی به نیویورک در عرصه بین المللی حایز اهمیت است . اصولا این نوع فضاها در تبیین مواضع کشورمان برای سایر ملتها لازم و موثر است .
وی با اشاره به آنکه در مذاکرات هسته ای حرف تازه ای برای طرف مذاکره نداریم؛ افزود : اینکه مساله ای تازه ای در زمینه هسته مطرح بشود ؛ ما بحث تازه ای نداریم . زیرا ما در مبحث هسته ای کشور یک مشخصه روشنی را داریم. مشخص نمودن تعداد سانتریفیوژها توسط رهبری و رعایت خطوط قرمزها و چهارچوبها در مذاکرات کاملا روشن و مبرهن است . و این طرف غربی با تمام کارشکنی ها باید خود را اثبات کند .
نماینده مردم دماوند تصریح کرد : متاسفانه با گذشت یکسال از عمر دولت ، با تمام محبتی که در کلام و بیان و اقدام به غرب شد؛ باعث پیشروی و گستاخی غرب در قبال ایران شد و اینکه آنها بخواهند به یک نقطه مشترکی برسند ، نه تنها به این مشترکات دست نیافتند بلکه سعی کردند که تعدی بیشتری را در مذاکرات داشته باشند و پای خود را بیش از پیش فراتر گذارند و توقعات بیشتری را مطرح کنند .
وی خاطر نشان کرد: چنانچه غربی ها بحث موشک های بالستیک و ... را مطرح کردند که یقینا اگر از این مساله به راحتی می گذشتیم، آنها مبحث جدیدتری را مطرح می کردند و تمام ادوات نظامی ما را یک به یک هدف قرار می دادند و دایما باید آمار و ارقام آنها گزارش می دادیم .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به نظر می رسد در رفتار دیپلماتیک دستگاه کشور طوری وانمود شده است که آنها متصور شدند که جمهوری ایران در موضع ضعف قرار دارد؛ و غرب چون خود را ابرقدرت می داند و تابع قانون جنگل است؛ همه چیز را با زور از آن خود می کند ؛ لذا تا احساس می کنند که جمهوری اسلامی در موضع قرار دارد ، مطمنا به ما هجمه وارد خواهند کرد .
وی یادآور شد: زبان منطقی آمریکا و غرب اسلحه و زور است لذا پیدایش و تداوم آنها همواره با جنگ و خونریزی بوده است ، ما تاکنون زبان منطقی از آنها ندیده ایم . تمام هجمه هایی که به ما وارد می کنند که با سازمان ملل وجوامع بین الملل در تضاد هستید و یا ناقض حقوق بشر هستیم و ... نشان از عدم منطق در منش و گفتار آنها است . به طور مثال در اطراف ما کشورهایی هستند که خانم های آنها اجازه رانندگی ندارند ولی آنها خم به ابرونمی آورند ، اما در جمهوری اسلامی که زنان آن با آزادی های مدنی مواجه هستند و در بسیاری از مسایل و مقاطع حساس تصمیم گیرنده هستند ؛ ام غرب دایما اعلام می کنند که زنان ما هیچ آزادی ندارند .
مشهدی عباسی تصریح کرد : انتظار می رود جناب آقای روحانی باید با تمام قوای خود ، با همان زبان دیپلماتیک بتوانند از منافع ملت دفاع کنند که به هر حال این سفر دستاوردهایی زیادی را داشته باشد.

۱۳۹۳/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...