نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

ملت منتظر پاسخ رییس جمهور به اهانت انگلیس بود/مواضع روحانی از جنس توافق بود نه انقلابی و استكبار تیز

عکس خبري -ملت منتظر پاسخ رييس جمهور به اهانت انگليس بود/مواضع روحاني از جنس توافق بود نه انقلابي و استکبار تيز

حجت اله خدایی سوری گفت:انتظار داشتیم آقای رییس جمهور در واكنش به سخنرانی توهین آمیز مقامات انگلیسی كامرون، اشاره ای در نطق خود داشته باشند.

حجت اله خدایی سوری  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با ارزیابی خود از سفر رییس جمهور به نیویورک اظهار داشت : به اعتقاد بنده در مواضع امسال آقای رییس جمهور به  نسبت به سال گذشته حرف جدیدی  دیده نشد ، به غیر از مواضعی که در رابطه با ائتلاف بین المللی برعلیه داعش مطرح کردند که فقط سران این ائتلاف را زیر سوال بردند.
وی افزود: سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تهاجمی بر علیه استکبار و جهان سلطه  و غرب نبود ، به نظر می رسد که این نوع سخنرانی از جنس توافق بود، که در چهار چوب هسته ای قرار بگیرد . نظر دارند که توافق نامه به سر انجام برسد  به نظر می رسد آقای رییس جمهور نمی خواستند  آن وضعیتی که در 5+1  پیش آمده  و آن توافق نهایی را  تحت شعاع قرار دهند .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: انتظار داشتیم آقای رییس جمهور در واکنش به سخنرانی توهین آمیز مقامات انگلیسی کامرون، اشاره ای در نطق خود داشته باشند، خصوصا اینکه دولت انگلیس مسایل و مشکلات زیادی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ما به وجود آورده است، سابقه استعمارگری انگلیس و ردپای حضور آنها  در کنار تروریستها در منطقه تاکنون است، مسایلی بود که می توانستیم موضع منطقی و محکمی در قبال این رفتار گرفته شود. این گونه هم ملت ما راضی بودند که روحیه انقلابی ما حفظ می شد و هم سایر کشورهایی که در روحیه آزاداندیشی و استکبارستیزی دارند از تاثیر موضع محکم در سازمان ملل، الگوگیری می کردند.
وی تصریح کرد: به طور کلی آقای رییس جمهور به دنبال سفری در آرامش و رایزنی سیاسی بودند. البته از این موضوع نظام متضرر نشده است اما آن روحیه انقلابی و استکبارستیزی که سالی یک باراز تریبون  سازمان ملل به گوش جهانیان می رسید، محقق نشد.
خدایی سوری در ادامه داد: به نظر می رسید که هیات ایرانی باید زیرک تر عمل می کردند ، و پیام مردم ایران که همان پیام صلح و دوستی و استکبار ستیزی است، ابلاغ می شد. اما ما متاسفانه در سیسیتم مدیریتی یا دچار افراط می شویم و یا تفریط  اما در این رابطه با توجه به تحریم ها و دخالتها  و مشکلاتی که استکبار در منطقه و جهان اسلام ، غزه و ... ایجاد کرده است، هیات ایرانی باید مواضع  انقلاب اسلامی را به گوش افکار عمومی می رساند.
وی افزود: البته رییس جمهور مخیرند که مواضع و سخنرانی خود را این گونه معین کنند و نمی توان به ایشان تعریض کرد، اما ای کاش از تریبون سازمانی که سالی یک بار نیم ساعت در اختیار قرار می گیرد آن مواضع انقلابی و استکبارستیزی مان مطرح می شد همچنین ظلمی که برما روا می شود از تحریم ها و فشارهای اقتصادی  به گوش افکار عمومی برسد .

۱۳۹۳/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...