نسخه چاپی

قدردانی بشار اسد ازرهبری و مردم ایران

« بشار اسد» رییس جمهوری سوریه با قدردانی از حمایت های رهبری ، دولت و مردم ایران از كشور سوریه، تاكید كرد كه رشته های مودت و دوستی میان دو كشورغیرقابل گسست است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رییس جمهوری سوریه بعداز ظهر سه شنبه در دیدار با « علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین تحولات و موفقیت های میدانی و برنامه های دولت سوریه را برای ارتقای ثبات و امنیت در مناطق آزاد شده این کشور تشریح کرد.

شمخانی که برای دیدار و گفت وگو با مقامات سوریه به این کشور سفر کرده است، بعداز ظهر سه شنبه با « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه از مقاومت کم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریسم تکفیری تجلیل کرد.

رییس جمهوری سوریه اظهارداشت : بهبود شرایط اقتصادی و تمرکز بر مناطق آسیب دیده از جنگ در ردیف اولویت های اصلی دولت سوریه است.

بشار اسد و شمخانی در ادامه این دیدار روند حمایت برخی کشورهای خارجی از گروهک های تروریستی بویژه داعش را بررسی کردند.

آخرین تحولات سیاسی و امنیتی برای بی ثبات سازی کشور سوریه و راهکارهای پیشگیرانه نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش ایرنا، شمخانی در جلسه ناهار کاری با سرلشکر« علی مملوک » دبیر شورای امنیت سوریه نیز آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و سوریه را بررسی کرد.

وی در دومین ایستگاه سفر منطقه ای خود در راس هیاتی سیاسی امنیتی ظهر سه شنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران، دوشنبه شب وارد بیروت پایتخت لبنان شد و در مدت اقامت در این کشور با « تمام سلام» نخست وزیر،« نبیه بری» رییس مجلس و « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرد.

شمخانی در این سفر در گفت وگو با خبرنگاران در بیروت از آمادگی ایران برای همکاری های دفاعی و کمک به تجهیز ارتش لبنان به سلاح های مورد نیاز خبر داد و گفت که این کمک ها در سفر قریب الوقوع« سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران، ارائه می شود.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...