نسخه چاپی

نماینده مردم كرج در مجلس:

طرح مجلس اختیار انتخاب شهردار را از شورای شهر می‌گیرد

نماینده مردم كرج در مجلس با اشاره به اینكه قانون شوراها در مجلس در حال بررسی است, گفت: بر این اساس اختیار انتخاب و استیضاح شهردار به عهده شورای حل اختلاف است و دامنه اختیارات شورای شهر بسیار كوچك می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم عزیز اکبریان در جلسه هم اندیشی بررسی اختیارات و قوانین شوراها که با حضور رئیس مرکز پژوهش های و نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و شهرستان های تابعه استان البرز شامگاه سه شنبه در شهرداری کرج برگزار شد, اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه استفاده از نقطه نظرات اعضای شورای شهر و روستای استان البرز برای رسیدگی بهتر و مفید به مسائل و مشکلات شهری است.

وی افزود: در این راستا از برگزاری جلسه ای به همین صورت با حضور استاندار و معاونان استانداری استقبال می‌کنیم.

اکبریان خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و شوراهای شهر همگی از یک جنس اند زیرا برای پیگیری و رفع مشکلات مردم تلاش می کنند و با رای آنان انتخاب شده اند.

وی تصریح کرد: امید است این مراسم به عنوان اولین جلسه، موجب آشنایی، صمیمیت و مودت بیشتر میان اعضای شورای شهر کرج و دیگر شهرستان‌های استان البرز باشد.

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که شورای شهر کرج انجام داده در حیطه وظایف آن نیست اما برای حل مشکلات شهری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قانون شوراها در مجلس در حال بررسی است, گفت: اخیرا طرحی به مجلس داده شده که اختیارات شوراها را به شدت محدود می‌کند و حق انتخاب شهردار را نیز از آنان سلب می‌کند.

اکبریان افزود: بر این اساس اختیار انتخاب و استیضاح شهردار به عهده شورای حل اختلاف است و دامنه اختیارات شورای شهر بسیار کوچک می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که اختیارات شوراها افزایش یابد و طرح محدود کردن اختیارات شورای اسلامی شهر و روستاها مورد تصویب قرار نگیرد.

نماینده مردم کرج با تاکید بر اینکه صفا، صمیمیت و مودت در میان شوراها باید بیشتر شود، تصریح کرد: از عمر 4 ساله این دوره از شورای شهر یک سال و اندی گذشته و مابقی نیز می‌گذرد و هیچ یک از ما نیز از این شهر خارج نمی‌شویم پس باید در برابر مشکلات, مسائل و اختلاف نظرها صبور باشیم.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...