نسخه چاپی

رتبه جراحی پلاستیك ایران در جهان

رئیس انجمن جراحان پلاستیك ایران گفت: ایران رتبه هفتم جهان را در عرصه جراحی پلاستیك دارد و از اعزام بیمار به خارج كشور برای جراحی پلاستیك ‌بی‌نیاز است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید ابوالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران را هفتمین کشور در جهان در عرصه جراحی پلاستیک دانست و گفت: جراحی بینی بیشترین عمل را با بهترین کیفیت در ایران دارد.

وی افزود: در هشتمین کنگره بین‌المللی رینوپلاسی پیشرفته و جراحی پلاستیک صورت بیشترین زمان را برای میهمانان خارجی قرار داده‌ایم تا از تجارب آنان که جزو بهترین اساتید و جراحان در این رشته هستند استفاده کنیم.

امامی افزود: این ارتباط با اساتید و جراحان خارجی منجر به مقایسه خودمان با این اساتید خواهد شد و در نتیجه چنانچه با آن فاصله‌ای داشته باشیم با درک این فاصله درصدد رفع عقب‌افتادگی‌ها برخواهیم آمد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک تأکید کرد: ایران در عرصه جراحی پلاستیک از نظر تخصص هیچ مشکلی ندارد و شاهد این مدعا اعزام نشدن هیچ بیماری به خارج از کشور به علت ضایعات ترمیمی از ابتدای انقلاب بوده است که نشان می‌دهد همه همکاران به نحو احسن از عهده درمان بیماران بر می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکل تجهیزات در جراحی‌های پلاستیک تا حدی نیست که بتواند ما را ناتوان کند و تا حد ممکن مسئولان تجهیزات را با مشکلات موجود و با تأخیر تهیه کرده‌اند و می‌توان گفت اغلب تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است.

امامی تصریح کرد: در برخی موارد توانسته‌ایم به شکل بومی این فقدان تجهیزات را حل کنیم. برای مثال دستگاه‌هایی وجود دارد که باعث طویل کردن استخوان‌های سر و صورت می‌شود که این‌ها ساخت کشورهای دیگر بوده و قیمت بالایی دارد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک، گفت: به مجرد اینکه این دستگاه را دیدیدم نمونه‌ای مشابه طراحی کردیم و با قیمت مناسب روانه بازار کردیم. برای مثال این کالای خارجی ۱۰هزار دلار قیمت داشت که من آن را با ۲۰۰هزار تومان ارائه کردیم.

وی گفت: خوشبختانه اکنون شرکت‌های تجهیزات پزشکی در وارد کردن تجهیزات فعال هستند اما در قسمت‌هایی که سیستم‌های آندوسکوپیک و نیازمند ذره‌بین‌ها و امکانات نوری خاص و دارای تکنولوژی بالا و ظرافت با مشکل ساخت مواجه هستیم و امیدواریم صنعتگران در این عرصه خود را ارتقاء دهند.

وی درباره میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این کنگره نیز، گفت:‌ میهمانان عمدتاً از کشورهای آمریکا، ایتالیا و کشورهای منطقه هستند که عمده سخنرانان از کشورهای آمریکا و ایتالیا شرکت کرده‌اند.

وی گفت:‌ جراحی پلاستیک در کشور ما تا حدی رشد کرده است که بسیاری از هموطنان ایرانی ساکن در کشورهای غربی برای انجام عمل جراحی پلاستیک به ایران مراجعه می‌کنند.

امامی تأکید کرد: جراحی بینی کار کسی است که آموزش لازم را دیده باشد و انجمن جراحان پلاستیک حساسیتی برای انجام این عمل توسط گروهی خاص ندارد فقط امیدوار است با توجه به حساسیت این عضو صورت و انجام این عمل بر روی جوانان کسانی این عمل را انجام دهند که بهترین آموزش کلاسیک را دیده باشند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک، گفت: متأسفانه در ایران به علت عدم نظارت حتی افراد غیر پزشک دست به عمل جراحی بینی در مراکزی غیراستاندارد می‌زنند که در اینجا از مسئولین می‌خواهم به این مسئله رسیدگی کنند و انجمن در این عرصه هر گونه اطلاعات و کمکی را به مسئولان ارائه می‌دهد.

امامی هشدار داد: عوارض انجام جراحی بینی توسط افراد غیرمتخصص بسیار خطرناک است چرا که این عضو حساسیتی خاص دارد و از چند لایه تشکیل شده است و در عمل جراحی تمام این لایه‌ها باید از نظر آناتومی و زیبایی در نظر گرفته شود و دست زدن به این عمل بدون مهارت شکل آن را به هم ریخته و ترمیم آن بسیار مشکل است.

وی گفت: بینی‌ای را که به علت جراحی نامناسب از بین رفته را نیز می‌توان ترمیم کرد. برای مثال می‌توان اسکلت آن را از نسوج پیشانی و دنده‌ها تهیه کرد ولی این بینی دیگر طبیعی نخواهد بود و زیبایی یک بینی طبیعی را نخواهد داشت.

*شرکت‌کنندگان به صورت زنده ظرایف جراحی پلاستیک را خواهند دید

حامد باطنی رئیس هشتمین کنگره بین‌المللی رینوپلاسی نیز گفت: در این کنگره اساتید برجسته کشورهای دنیا دعوت شده‌اند و سعی شده است که مباحث فوق تخصصی به افرادی سپرده شود که در زمینه مورد نظر صاحب نظر و صاحب نام هستند.

وی افزود: هدف کنگره چه است؟‌ ۳۰ مهر تا دوم آبان برگزار می‌شود، ارتقای سطح علمی جراحان کشور و افزایش توانمندی عملی آنان است که طی روزهای کنگره کسب می‌شود.

باطنی گفت: در سه روز اول کنگره جلسات سخنرانی، نمایش فیلم و کارگاه‌های آموزشی را خواهیم داشت و در روز چهارم جراحی زنده توسط اساتید انجام می‌گیرد و شرکت‌کنندگان به صورت زنده ظرایف جراحی پلاستیک را خواهند دید.

رئیس هشتمین کنگره بین‌المللی رینوپلاسی، خاطرنشان کرد: در این کنگره که دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی برای فوق تخصصان جراحی پلاستیک و فوق تخصصان گوش و حلق و بینی دارد در مورد مسائل ترمیمی و زیبایی بحث می‌شود.

باطنی افزود:‌ به روزترین و کارآمدترین روش‌های درمان بیماری‌ها برطرف کردن برخی نقایص خلقتی و درمان برخی مشکلات که بر اثر جراحی‌ها و تصادفات ایجاد شده است نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...