نسخه چاپی

این كلاهبردار را شناسایی كنید +عكس

عکس خبري -اين کلاهبردار را شناسايي کنيد +عکس

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دستگیری اخیر كلاهبردار دلار سیاه گفت: اكیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا طی یك قرار ملاقات صوری،این كلاهبردار را به دام انداخت.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دستگیری اخیر کلاهبردار دلار سیاه گفت: اکیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا طی یک قرار ملاقات صوری،این کلاهبردار را به دام انداخت.

سرهنگ ابراهيم رضايي نژاد با اشاره به فعاليت هاي کلاهبردارانه دلار سياه توسط اتباع افريقايي گفت: در 24 مهرماه سال جاري در پي تماس يکي از شهروندان تهراني مبني بر اينکه يک تبعه افريقايي قرار است با وي معامله دلار سياه داشته باشد، موضوع در دستور کار پليس مهاجرت و گذرنامه قرار گرفت.

او گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته، قرار ملاقات صوري در يکي از محلات جنوب تهران با اين افراد گذاشته شد و طي آن، اکيپي از پليس مهاجرت در محل حاضر و در نهايت موفق شدند يک نفر از اتباع افريقايي که مقادير زيادي کاغذهاي سفيد و سياه به عنوان دلار سياه و ادوات جعل به همراه داشت، را دستگير کنند.

به گفته رضايي نژاد در تحقيقات بعدي مشخص شد که اتباع فوق سه نفر بودند و دو نفر از آنان يک هفته قبل کشور را ترک کرده و نفر سوم يا همان جاعل اصلي پس از دستگيري به مقام قضایي معرفي شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه اين فرد داراي سوءسابقه نبوده، گفت: البته از مدت اعتبار حضور متهم اين پرونده، 15 روز گذشته و اقامت غير قانوني داشته است.

رضايي نژاد در خصوص شهروند تهراني که اين موضوع را به پليس اطلاع رساني کرده بود، نيز گفت: اين فرد سال گذشته نيز با همين عنوان در دام افتاده و مبلغ 100 ميليون تومان از وي کلاهبرداري شده بود؛ امسال نيز گروه جديدي به اين فرد وصل شده بودند که تحت عنوان تجارت لوازم يدکي داخل خودرو قصد انجام اعمال کلاهبردارانه داشتند.

او گفت: در پيگيري هاي بعدي مشخص شد که اين فرد در يک منزل مسکوني در محلات شرقي تهران سکونت داشته است؛ البته مالک منزل نيز تحت پيگرد قضایي قرار گرفت چراکه اجاره منزل به اتباع خارجي بدون اطلاع پليس تخلف محسوب مي شود.

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا، به دستور قضایي مبني بر انتشار بدون پوشش عکس متهم اشاره کرد و گفت: اگر افرادي توسط اين فرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند و يا اطلاعاتي در اين خصوص دارند با شماره تلفن 88804948 تماس حاصل کرده و يا جهت طرح شکايت به دادسراي ناحيه 30 (امور بين الملل) مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...