نسخه چاپی

اظهارات روحانی در جمع نخبگان زنجان

سخنرانی رئیس جمهور در بین نخبگان و برگزیدگان استان زنجان دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع نخبگان و برگزیدگان استان زنجان به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان اینکه همواره باید نگاه ما به فردا باشد و از توشه‌های دیروز بهره بگیریم اما برای فردای جامعه تلاش کنیم، اظهار کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است، اگر دیروز سرعت محدود بود، حال امروز با آمدن فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی، علمی، ارتباطات، دنیا را می‌بینید که با چه سرعتی علم، دانش، تجربه و ارتباط در حال حرکت است، ارتباط امروز دنیا را شما با ارتباط دیروز مقایسه کنید، امکان ایجاد یک حوضچه در دنیای امروز بدون ارتباط با رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، دریاها و اقیانوس‌های جهان امکان‌ناپذیر است.

وی افزود: اگر دیروز بر فرض امکان‌پذیر بود امروز دیگر امکان‌پذیر نیست، دیگر هیچ قلعه‌ای و برجی و دیواری همانند دیوار قدیم چین و هیچ چیز نمی‌تواند ارتباطات دنیای امروز را محدود کند.

روحانی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: امروز یک مشکل بسیار بزرگ پیش رو داریم، ممکن است فکر کنید که بنده قصد دارم مشکل اقتصادی یا سیاست خارجی را بگویم یا حتی از تورم، رکود و بیکاری حرف بزنم، در حالی‌که یک مشکلی داریم که سرلوحه همه این مشکلات است و تا حل نکنیم حرکت ما به سمت توسعه، بسیار کند خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید با هم حرف بزنیم، هنوز در جامعه امروز با هم قهریم، به بهانه‌های مختلف از هم جدا شدیم، خیلی طبیعی است در یک جامعه بزرگ در حال گذار، پویا، انقلابی، در یک منطقه بسیار حساس خاورمیانه شرایطی که ما امروز داریم، اینچنین نیست که همه یک جور بیندیشیم و فکر کنیم؛ اختلاف‌نظر و اختلاف ایده و حتی برخی از اعتقادات طبیعی است، اما چرا به طور مصنوعی این فاصله‌ها را افزایش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این فاصله‌ها را باید کم کنیم، نه شیعه و سنی را به هم نزدیک کنیم نه مسلمان و مسیحی را به هم نزدیک کنیم نه این شهر و آن شهر این استان و آن استان را به هم نزدیک کنیم، در یک جمع کوچک علمی و دانشگاهی هم گاهی فاصله‌های ما بیش از حد قابل قبول است. نظرات و افکار مختلف در حوزه اجتماعی و اقتصادی اشکالی ندارید ولی چرا فاصله‌ها را روز به روز بیشتر می‌کنیم، امروز رسانه‌های جمعی ما رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارند.

روحانی بیان کرد: بنده در بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه امروز هرچه فکر می‌کنم گاهی ترجیح می‌دهم بر سکوت و اینکه حرف نزنم، خیلی از دردهای دل را بیان نکنم فقط از ترس اینکه این فاصله‌های بیشتر شود، این آغاز حرکت ما برای پیشرفت است و باید فاصله‌ها را کم کنیم؛ باید همدیگر را تحمل کنیم چراکه حذف یک جمع، یک فکر و یک جناح و یک حزب امکان ناپذیراست.

رئیس‌جمهور افزود: خیلی وقت‌ها به جای بگیر و ببندها، به جای سخت‌گیری‌های بیش از حد ضروری، اگر ما آزادی‌ها را بیشتر کرده و فضا را بازتر کنیم و با هم به گفت‌وگو بنشینیم، همدیگر را قانع کنیم لازم نیست سفت و سخت باشیم و از هم جدا باشیم، اگر فاصله صد است در ظرف یک سال به 90 رسیدیم، یعنی موفقیم یعنی سال بعد به 85 رسیدیم یعنی موفقیم، این کار هم رسالت رسانه‌ها، وسایل ارتباط جمعی و نخبگان است.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...