نسخه چاپی

ساخت 20هزار قبر برای شرایط بحرانی تهران

شهردار حرم مطهر و رییس سازمان بهشت زهرا(س) برنامه ریزی‌های این سازمان برای شرایط بحرانی در تهران را تشریح كرد و از آموزش غسال‌های داوطلب برای شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اکبر توکلی در آخرین روز از جشنواره شهرآماده با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) جذب و آموزش شهروندان داوطلبان برای خدمات رسانی در شرایط بحران را آغاز کرده است، گفت: تطهیرکنندگان داوطلب یکی از برنامه‌های آموزشی بهشت زهرا(س) است که از چندی پیش آغاز شده و در غرفه سازمان بهشت زهرا(س) در جشنواره شهر آماده نیز به ثبت‌نام از این دواطلبان پرداختیم.

توکلی در توضیح بیشتر این طرح گفت: تشکیل کانون تطهیرکنندگان داوطلب، آموزش اصول عملی و احکام تطهیر و تشکیل کلاس‌های عملی برای دواطلبان، صدور کارت تطهیرکننده افتخاری و ارتباط مستمر با این عده با ارسال بروشور، نشریه و اطلاعات لازم با کانون تطهیرکنندگان داوطلب و برگزاری اردوهای آموزشی برای داوطلبان با هدف ارتقای منزلت اجتماعی شغل شریف تطهیرکنندگی، ترویج خداباوری و مرگ‌آگاهی در جامعه، انجام یک واجب کفایی و یاری رساندن به همنوعان در صورت بروز بلایای طبیعی ازجمله برنامه‌های در حال اجرا توسط سازمان است.

قبرهای چهارطبقه برای شرایط بحرانی
توکلی ادامه داد: همچنین مقبره‌هایی برای شرایط بحرانی در نظر گرفته شده است. این قبور که به صورت چهارطبقه ساخته شده است در قالب بلوک‌های سیمانی ساخته شده است و در حال حاضر 5هزار عدد از این قبور آماده شده است که در صورت وقوع بلایای طبیعی می‌توان به سرعت جنازه متوفیان را در این قبور به خاک سپرد تا از ماندن جنازه روی زمین و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود که ضمن حفظ حرمت متوفیان، از شیوع بیماری‌های ناشی از آن نیز جلوگیری می‌کند.

شهردار حرم مطهر ادامه داد: همان‌گونه که دکتر قالیباف بهشت زهرا(س) تهران را مجموعه‌ای فرهنگی نامیدند، با اجرای برنامه‌های متعدد، محیطی فرهنگی و مکانیزه ایجاد کرده‌ایم که باعث شده است سرعت انجام کارها در سازمان به شدت بالا رود، به طوری که از زمان ورود آمبولانس به سازمان تا پایان شروع مراسم خاکسپاری متوفیان حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

توکلی با اشاره به انتشار برخی کتب و جزوات با هدف ترویج و آموزش برخی از مسائل مبتلابه جامعه همچون کتاب هزار مزار گفت: مکانیزه شدن کامل سیستم ارسال آمبولانس برای حمل متوفیان، وجود مباشرانی در مجموعه برای راهنمایی خانواده متوفیان، مکانیزه شدن کامل بخش پذیرش متوفیان و... از جمله این اقدامات است.

۱۳۹۳/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...