نسخه چاپی

افتتاح خط آهن ایران-تركمنستان تا ۱۵ روز دیگر

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: خط آهن ایران-تركمنستان-قزاقستان تا ۱۵ روز دیگر برای بهره‌برداری و افتتاح آماده می‌شود.

به گزارش نما، عیسی امامی در بازدید از مراسم تکمیل خط آهن در مرز ایران و ترکمنستان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: ۱۵ روز پیش نیز بازدیدی به همراه مدیرعامل راه آهن کشور از این پروژه به عمل آمد و پیش‌بینی شده بود تا ۲۰ روز بعد ریل نرمال ایران و ترکمنستان با ایجاد زیرساخت‌ها به هم متصل شود.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه درخواست داشتند تا بازدید جدیدی از این پروزه داشته باشیم و از روند کار پیمانکاران مطلع شویم که در بازدید از طرف ترکمنستان و ایران به این نتیجه رسیدیم تا ۱۵ روز دیگر خط نرمال ایران و ترکمنستان متصل می‌شود.

امامی تصریح کرد: اقداماتی نیز برای ساخت زیرساخت های پل بین دو کشور باید انجام شود و دو طرف تلاش می‌کنند تا در ۲۰ روز آینده پروژه را به پایان برسانند و شرایط برای حضور روسای جمهور سه کشور فراهم شود.

وی اظهار کرد: با این اتفاق کریدور شمال به جنوب در کشورهای cis راه اندازی می‌شود و به نظر می‌رسد فرصتی طلایی برای تجارت و بازرگانی خارجی ایران با ظرفیت آسیای میانه و تبادل و انتقال اتباع دو کشور نیز باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید قبل ایستگاه اینچه برون مشکلاتی داشت که با دستور وزیر این مشکلات برطرف شد و تا ۱۰ روز آینده ایستگاه نیز آماده بهره‌بردای است.

وی افزود: امیدواریم این اتفاق که سبب تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد مبادلات بازرگانی و ارتباط اتباع می‌شود به زودی رخ دهد.

امامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرف ترکمنستانی به تعهدات خود براساس توافقنامه عمل نکرده و بهتر است پس از افتتاح این خط آهن این موارد از سوی روسای جمهور، وزرای امور‌خارجه و بازرگانی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برخی اقدامات که هزینه‌هایی نیز دارد را باید انجام دهیم و ایستگاه تغییر بوژی باید در ایران اتفاق بیفتد و اگر بخواهیم این فرصت را به دست بیاوریم باید برخی اختلافات را کنار بگذاریم.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...