نسخه چاپی

تهدید داعش به مرگ نیروهای انگلیسی

جهادی‌هایی كه برای دولت اسلامی می‌جنگند، اگر خواهان بازگشت به كشورشان باشند، به مرگ تهدید می‌شوند.

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی اکسپرس 28 اکتبر 2014 (6 آبان) در مقاله‌ای به تهدید داعش علیه اعضای انگلیسی خود که خواهان بازگشت به انگلستان هستند، پرداخت و نوشت: جهادی‌هایی که برای دولت اسلامی می‌جنگند، اگر خواهان بازگشت به کشورشان باشند، به مرگ تهدید می‌شوند. محمدحسن که ماه‌ها خواستار خروج از داعش شده بود، هفته گذشته کشته شد. جهادی‌های بریتانیایی که برای دولت اسلامی می‌جنگند، با چنین وضعیتی روبه‌رو هستند. گفته می‌شود رؤسای این گروه تروریستی هشدار داده‌اند اتباع غربی خود را که به‌دنبال بازگشت به کشور خود هستند، خواهند کشت. حدود پانصد بریتانیایی برای جنگ در کنار این گروه تروریستی به عراق و سوریه سفر کرده‌اند. یک منبع به نشریه آبزرور گفت: «برخی اتباع بریتانیا که خواهان بازگشت هستند، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با تهدید به مرگ روبه‌رو می‌شوند.»

در ادامه مقاله آمده است: مشخص شده است محمدحسن، جوان نوزده‌ساله که برای دولت اسلامی می‌جنگید، در جنگ سوریه کشته شده است. این جوان، چهارمین عضو بریتانیایی دولت اسلامی از منطقه پورتزموث بود که سال گذشته به خاورمیانه[غرب آسیا] سفر کرده بود. خانواده محمد گفته‌اند که وی از اینکه به گروه دولت اسلامی پیوسته، پشیمان شده بود. آن‌ها مدعی هستند این جوان که دانش‌آموز مدرسه‌ای خصوصی بود، خواستار جدایی از این گروه تروریستی شده بود؛ اما از پیامدهای آن نگران بود. مادرش می‌گوید پسر وی به‌شدت خواهان ترک این افراط‌گرایان بود؛ اما از خروج وی جلوگیری شده بود. خانواده محمد طی بیانیه‌ای اعلام کردند که «در ماه‌های اخیر، وی خواست خود برای بازگشت به کشور را اعلام کرده بود؛ اما از پیامدهای آن نگران بود... این یک تراژدی و درس است.» یکی از دو عضو زنده‌مانده از گروه پورتزموث به بریتانیا بازگشته و محکوم شده است. در عین حال، عضو دیگر ظاهراً زخمی شده است. حسن در تماس با خانواده خود از طریق اسکایپ گفته بود: «می‌‌توانید ببینید چگونه در دام افتاده‌ام... من برای امنیت خود و زنده ماندن باید در کنار آن‌ها (داعش) بمانم... اگر از مرز خارج شوم، در مشکل بزرگی گرفتار خواهم شد.» خانواده حسن به‌منظور بازگرداندن وی، ماه آوریل به مرز ترکیه و سوریه رفتند. محمد به جای اینکه در رشته سیاست بین‌الملل در دانشگاه سوری بریتانیا تحصیلات خود را آغاز کند، به عضویت گروه دولت اسلامی درآمد و سرانجام کشته شد. تاکنون بسیاری از اتباع غربی که به سوریه و عراق رفته‌اند، در صحنه جنگ کشته شده‌اند. دولت بریتانیا از بازگشت این اعضا به کشور و تهدید ایجاد هسته‌های تروریستی آینده آن‌ها در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

 تحلیل‌: پدیده جدایی از گروه تکفیری صهیونیستی داعش یا همان روند ریزش، اتفاقی است که از قبل پیش‌بینی می‌شد و احتمالاً شتاب بیشتری خواهد گرفت و حتی به افراد کشورهای مسلمانی که عضو داعش هستند، سرایت خواهد کرد و این، سرآغاز فروپاشی داعش و محدود شدن و یا تقسیم آن به گروه‌های کوچک‌تر و کم‌توان‌تر و حتی درگیری‌های شدید داخلی است. احتمال دارد سران داعش برای جلوگیری از این روند و زهر چشم‌ گرفتن از سایر داعشی‌ها، دست به تصفیه خونین بزنند.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...