نسخه چاپی

انتقاد از رفتار متناقض عربستان در مذاكره با ایران

معاون عربی ـ آفریقای وزیر امور خارجه از رفتار متناقض عربستان در روند مذاكره با جمهوری اسلامی ایران انتقاد كرد.

به گزارش نما ، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: گفتگوهای دیپلماتیک اخیر تهران ـ ریاض در فضایی مثبت و سازنده انجام شد.

وی در عین حال تصریح کرد: در مذاکرات وزرای خارجه دو کشور در نیویورک و در سفر بنده به جده گفتگوهای سازنده ای داشتیم و حرفهای خوبی از وزیر خارجه عربستان شنیدیم اما متأسفانه آقای سعود الفیصل چند روز پس از هر مرحله از مذاکرات با اظهارات منفی و غیرسازنده رسانه ای که با فضای گفتگوهای دیپلماتیک و مسیر طراحی شده روابط و مذاکرات دو طرف در تعارض است رفتار کرد.

امیر عبداللهیان صراحت، صداقت و حسن نیت را مهمترین عامل در مسیر گفتگو و مذاکرات دانست و اضافه کرد: مسیر گفتگو ، مذاکره و همکاری مشترکی منطقه ای را با همه کشورها از جمله عربستان سعودی پیگیری می کنیم.

معاون وزیر امورخارجه تأکید کرد: در موضوع تداوم مذاکرات دیپلماتیک اکنون این عربستان است که باید تصمیم بگیرد که به مسیر مذاکره پایبند است یا به اظهارات غیرسازنده رسانه ای؟

امیر عبداللهیان گفت: ما در مسیر مذاکرات سازنده و کمک به کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مصمم هستیم و لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و دیگر کشورها را به این مهم دعوت می کنیم.

۱۳۹۳/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...