نسخه چاپی

احتمال سفر وزیر خارجه چین به وین

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از منابع آگاه از آماده بودن متن توافق، احتمال سفر وزیر خارجه چین به وین و همچنین آمادگی وزرای خارجه برای ماندن در اتریش در صورت نیاز خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری ایتارتاس به نقل از منابع آگاه از آماده بودن متن توافق، احتمال سفر وزیر خارجه چین به وین و همچنین آمادگی وزرای خارجه برای ماندن در اتریش در صورت نیاز خبر داده است.

یک دیپلمات نزدیک به نمایندگان غربی حاضر در مذاکرات وین به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که سند نهایی توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران آماده است. این منبع در ادامه افزود «توافق بر سر برخی موضوعات، به اتخاذ تصمیمات سیاسی در رده‌های بالا نیاز دارد».

ایتارتاس همچنین به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد تمدید مذاکرات در دستور کار مذاکره‌کنندگان نیست؛ اگرچه احتمال دارد این مذاکرات تا 4 یا 5 آذر ماه (25و 26 نوامبر) تمدید گردد. این منبع افزود «درباره تمدید مذاکرات بحث نمی‌کنیم، بسیاری از رسانه‌ها درباره تمدید مذاکرات تا ماه مارس (اسفند ماه) می‌نویسند ولی این امر هنوز در دستور کار مذاکرات نیست».

وزرای گروه 5+1 در حالی در وین حاضر شده‌اند که انتظار می‌رود تا یکی دو روز پس از مهلت توافق شده 3 آذر (24 نوامبر)، در وین ماندگار شوند.

یک منبع خبری نیز از گفتگوی نماینده چین با پکن، برای حضور وزیر خارجه این کشور تا روز دوشنبه در وین می‌گوید و تاکید می‌کند که «تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است».

انتظار می‌رود وزرای شش کشور، عصر یکشنبه و دوشنبه، درباره نتایج مذاکرات در وین، با هدف دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران، نشست‌هایی برگزار کنند.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...