نسخه چاپی

جنگ روانی فرانسه برای تاثیر بر مذاكرات/ درخواست 5+1 از رهبری به روایت صهیونیستها

عکس خبري -جنگ رواني فرانسه براي تاثير بر مذاكرات/ درخواست 5+1 از رهبري به روايت صهيونيستها

شاید بتوان اصلی ترین دغدغه نشست وین را ممانعت از قدرتمند تر شدن ایران پس از این نشست دانست.

به گزارش خبرنگار نما از وین پس از رودست زدن زیرکانه تیم ایران به طرف غربی واستقامت جانانه و دفاع به حق در چهارچوب توافقات قبلی و حقوقی که چهار چوب معاهده N P T انجام شد و طرف غربی تا اینجا خود را بازنده بازی میبیند، متوسل به جنگ روانی و خیال پردازی شده است .
فرانسویها مدعی شده اند ایران به دنبال تمدید مدت مذاکرات می باشد .
این در حالی است که تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرده هیچ نیازی به تمدید مهلت مقرر نمی باشد مواضع ایران کاملا روشن است و همگی در چهارچوب توافقات قبلی و معاهده N P T است.
به نظر می رسد فرانسه در این مذاکرات نیز رژیم صهیونیستی را نمایندگی می کند تا آنجا که خبرگزاری روسیه‌ای خبر داد که فرانسه مواضعی سخت در مذاکرات میان ایران و 5+1 در وین اتخاذ کرده است.

این البته تنها جنگ روانی روزهای اخیر نیست. به عنوان نمونه اکونومیست در آخرین روزهای باقی مانده به ضرب‌الاجل هسته‌ای پیشنهاد کرده که ایرانیان به سابقه نظامی برنامه هسته‌ای خود اعتراف کنند تا آژانس هم بدون درز کردن این اعتراف، حل مشکل پرونده هسته‌ای ایران را اعلام کند. این رویکرد سبب می گردد که اگر توافقی حاصل شد رسانه ها آن را ناشی از اذعان ایران به نظامی بودن برنامه هسته ای بدانند.

روزنامه جروزالیم پست نیز در شماره امروز خود به نقل از یک مقام صهیونیستی که مدعی است متن ارائه شده به ایران را ملاحظه کرده، نوشت: در متن پیشنهاد شده از ایران خواسته نشده تا زیر ساخت های هسته ای خود را برچیند. آنها (اعضای 1+5) اکنون در مورد موضعی کاملا متفاوت مذاکره می کنند و آن این است که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه دهد که 1+5 به نوعی وجهه خود را حفظ کند.

با نگاهی به شگرد فرانسوی ها، انگلیسی ها و این ادعای "صهیونیستهای نگران از نتیجه مذاکرات"؛ شاید بتوان اصلی ترین دغدغه نشست وین را ممانعت از قدرتمند تر شدن ایران پس از این نشست دانست.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...