نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج خواهران كشور در گفتگو با نما:

مجازات سران فتنه كمتر از اعدام نیست/جنگ نرم روحیه جهاد و مقاومت میخواهد/لزوم احیای سبك زندگی ایرانی-اسلامی

عکس خبري -مجازات سران فتنه کمتر از اعدام نيست/جنگ نرم روحيه جهاد و مقاومت ميخواهد/لزوم احياي سبک زندگي ايراني-اسلامي

مینو اصلانی گفت: نظام اسلامی هم با رأفت، تنها سران فتنه را در حصر نگه داشت؛ در حالی كه توطئه ها و تخلفاتی كه آنها در طول فتنه داشتند، مجازاتی كمتر از اعدام نداشت.

به گزارش نما ،پای حرفهایش که می نشینی ، مفهوم بسیجی را به خوبی متوجه می شوی، او الفبای بسیج را می داند و عامل به آن است، و اصلا به همین خاطر است که حضرت آقا به ایشان لقب سرلشگر را داده اند، سرلشگر مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج خواهران کشور این روزها علی رغم تمام مشغله هایی که به خاطر هفته بسیج دارد، با ما قرار گفتگویی را می گذارد تا در خصوص لزوم حفظ و تداوم روحیه بسیجی در تمام امور پای صحبت هایش بنشینیم:

بسیج به عنوان یک نیروی کاملا مردمی رویکرد مقاومت و جهاد است ؛ شما به عنوان یک بسیجی نحوه شکل گیر و تداوم این روحیه در توده های مردم و به ویژه جوانان چگونه ارزیابی می کنید ؟
بحت توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی از همان ابتدا شکل گرفت  و دشمن به هر نحوی تلاش در جهت کمرنگ کردن پیام انقلاب و یا حتی  برای ضربه زدن به پیکره انقلاب اسلامی و از بین بردن آن را دنبال می کند؛ از جمله این موارد ؛ اختلافاتی که بین اقوام ایرانی در ابتدای انقلاب ایجاد کردند ؛ فتنه هایی که در استان مختلف شکل دادند و بعد از آن جنگ تحمیلی را به راه انداختند که رژیم بعث صدام به عنوان پیشانی این کارشناخته شد. ودر حقیقت پشتیبان و اصل این هجمه ها از طرف کشورهای غربی و انقلاب و رژیم صهیونیستی ،آلمان و فرانسه خصوصا نقش  پررنگ انگلیس در پشت پرده این موضوع  به طور کامل و روشنی واضح بود. اما در همه این تحرکها ، روحیه ایستادگی و مقاومت مردم ، خصوصا جوانان در قالب بسیج این توطئه ها را خنثی کرد به طور حتم و یقین دشمن تنها حربه ای که بعد از جنگ به آن متوسل شد جنگ فرهنگی و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی است که  برای مقابله با آن لازم است روحیه جهاد و مقاومت  تداوم  پیدا کند .

با توجه به این که بسیجی امروز با یک جنگ متفاوت مواجه است نقطه اشتراک جوان بسیجی امروز و ایام دفاع سخت در چیست؟
جوانان امروز ما با پشتوانه و سبقه  روحی که ازجوانان روزگار دفاع مقدس گرفته اند، می دانند که با ایستادگی و مقاومت می توانند با کلیه توطئه های دشمن اعم از جنگ سخت و نرم برخورد کنند.
در این میدان تقویت هویت دینی و ملی یکی از ابزارهای صحنه نبرد است یعنی امروز جوانان ما بیش از پیش که این حرکت کلید خورد، دریافته اند که تقویت هویت دینی و ملی می تواند یکی از رفتارها و راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد . تغییر سبک زندگی به سوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی کاملا دشمن را خلا سلاح می کند که در برابر هجمه های فرهنگی  در واقع  با تغییر سبک زندگی ایرانی – اسلامی ما می توانیم مقابله جدی در مقابل دشمن داشته باشیم. در حقیقت احیای همین سبک زندگی بود که در ایام دفاع مقدس جوانان ما را به جهاد و مبارزه ترغیب می کرد.

با توجه به این که عده ای معتقد به تعامل و سازش با استکبار و قدرت های وابسته هستند، بسیج با سبقه مقاومت و ایثار ،چگونه در صف اول تقابل با این اندیشه ایستادگی می کند؟
حق و باطل از ابتدای خلقت همواره در تقابل بوده اند؛ اما هر بار حق مداران در این مسیر ایستادگی و مقاومت کردند و با بهره گیری از بصیرت و آگاهی، صحنه های فتنه انگیزی ،آغشته به ریا و تزویر و عوام فریبی را به خوبی پشت سر گذاشته اند ، درحقیقت هنگامی که حق مداران ایستادگی و مقاومت می کنند قطعا باطل رفتنی می شود و نمی تواند جریان  حق را خدشه دار کند. امروز هم این اتفاق در حال رخ دادن است ؛پیام جریان حق به همه دنیا رسیده است و به یقین جریان حق انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، مردم و مستضعفان را به دور هم جمع می کند. امروز انقلاب اسلامی از طریق پایداری و مقاومت مردم و جوانان و حرکتها بسیجی و جهاد گونه، توانسته است مستضعفان جهان را در برابر استکبار برانگیزد و آنها را  حول یک محور واحد منسجم کند. ایستادگی  و مقاومت یکی از راهکارهای بصیرت و آگاهی است . بحثی را که مقام معظم رهبری در چند سال پیش در حوزه عوام و خواص هم مطرح کردند، ازجمله مباحثی است که ما در این عرصه به آن نیاز داریم.

جایگاه عوام و خواص در حفظ روحیه مقاومت و ایثار که الفبای بسیج است ، چگونه جایگاهی است؟
در واقع خواص ما باید با آگاهی و بصیرت وتلاش  برای به دست آوردن این دو عنصر مهم جامعه را برای ایستادگی و مقاومت آماده کنند. گرچه ما در انقلاب اسلامی دیدیم که بعضا نخبگان و خواص در آبستن حوادث مردود شدند، ولی مردم  ما با بصیرت و آگاهی و ایستادگی خودشان توانستند حماسه ای مانند نه دی را به وجود آورند و فتنه 88 منتفی کرده و از بین ببرند. در حالی که واقعا فتنه 88 با همه قوا آمده بود تا نظام را  از طریق بی بصیرتی خواص و جهل عوام براندازد. همه نشانه ها حاکی از این است که دشمن با یک هجمه فرهنگی و روانی کامل به میدان آمده بود تا اصل نظام را دچار براندازی کند، که با بصیرت مردم و حرکت جهادگونه آنها و در یک کلام با روحیه بسیجی وار عوام  در صحنه حاضر شدند و 9 دی را به وجود آوردند که خاتمه دهنده این فتنه عمیق بود و نظام اسلامی هم با رأفت، تنها سران فتنه را در حصر نگه داشت؛ در حالی که توطئه ها و تخلفاتی که آنها در طول فتنه داشتند، مجازاتی کمتر از اعدام نداشت.

یکی از مباحثی که کشور را در برابر آفات واکسینه می کند ، بحث عزم ملی و مدیریت جهادی است؛ بسیج به عنوان نیروی توده ها چطور این مهم را مهیا می کند؟
بحث تلاش و کوشش که مقام معظم رهبری فرمودند مبارزه با آمریکا یعنی تلاش و کوشش بیشتر و بیشتر ؛ یعنی هرکسی در هر حوزه ای که حضور دارد و در هر زمینه ای که هست باید وارد صحنه شود.نشان دهنده نیاز به حضور آحاد جامعه در بحث استکتبار ستیزی است، خصوصا زنان در این عرصه باید تلاش و کوشش کنند که خانواده های مستحکم تر را به جامعه هدیه کنند. مردان نیز تلاش کنند تا آن استوانه خانواده را داشته باشند و به خانواده اهمیت دهند و در شغل و مسوولیت و وظیفه ای که دارند بسیار کوشاتر از گذشته  وارد میدان شوند، و در عرصه های علمی باید با روحیه بسیجی و جهاد گونه ، کار در عرصه کشور را در سطح جهان و کشورهای اول دنیا قرار دهند و زمینه های مختلف علمی و فن آوری  کشور رشد کنند . در زمینه اجتماعی که ما امروزه با مشکلاتی مواجه هستیم . مباحثی چون طلاق  که این آمار زیاد زیبنده جامعه اسلامی ما نیست؛ مباحث چون قانون گریزی و بی توجهی به قوانین باید در جامعه اصلاح شود ، جهادگونه باید تمام مسوولین و مردم وارد میدان شوند و این موارد مرتفع شود. بحث کنترل جمعیت که یکی دیگر از موضوعات سنگین دشمن علیه ما است؛ متاسفانه علی رغم نیاز کشور به افزایش جمعیت همچنان مطابق خواسته دشمن درحال انجام است و برخی این موضوع را ادامه می دهند و بهر حال یک عزم ملی می طلبد که ما بتوانیم از این بحران جمعیت عبور کرده و  رشد جمعیت ما به رویه طبیعی خود بازگردد.

اصل ولایت مداری و ولایت پذیری یکی از ارکان بسیج است . آیا این سازمان می تواند با اتکا براین مهم هم چون روزهای دفاع، دشمن را به زانو در آورد ؟
به نظر می رسد که در تمام این زمینه ها با روحیه بسیجی و تفکر بسیجی که همانا تفکر ، تلاش ، کوشش ، بصیرت ،آگاهی و دشمن شناسی با اتکا به پیروی از ولایت فقیه است، می توان به مقابله با آسیبها پرداخت . این ولایت مداری نه تنها اعتقاد به ولایت است بلکه پشت سر ولایت حرکت کردن و پیروی از آن،  از شاخصه های ی است که در  روحیه بسیجی و ایثار و مقاومت در جنگ نرم دشمن می تواند برای استکبار مشکل آفرین و کمر شکن باشد.  

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...