نسخه چاپی

صدور 6 هزار كارت نذر اهدای خون در كشور

رییس سازمان انتقال خون ایران ضمن اعلام این خبر كه تاكنون شش هزار نفر كارت اهدای خون را پر كرده و تا اربعین به مراكز ما مراجعه و نذر خود را ادا می‌كنند، اظهار كرد: همه مردم می‌توانند نذر اهدای خون داشته باشند و آن را در سایر ایام سال ادا كنند.

به گزارش نما، دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اهدای خون پیوندی ویژه با عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار به ویژه حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) دارد، اظهار کرد: بخشی قابل توجهی از اهدا کنندگان خون در کشور عزاداران حسینی هستند و ما بیشترین آمار اهداکننده خون را در ایام تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و شب‌های قدر داریم.

وی در ادامه اعلام کرد: امسال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی 47 هزار و 962 نفر در سراسر کشور به مراکز اهدای خون مراجعه و از این میزان 39 هزار و 890 نفر خون اهدا کردند. این آمار سه برابر ظرفیت عادی ما و در برخی استان‌ها چون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام و اصفهان هفت برابر ظرفیت عادی گزارش شده است.

رییس سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه این سازمان با تمام ظرفیت در خدمت عزاداران حسینی و همه اهدا کنندگان خون است، گفت: انتقال خون نقش بزرگی در تغییر برخی فرهنگ‌های نادرست جامعه چون قمه‌زنی داشته است، به گونه‌ای که شاهد هستیم هیئت‌های عزادارای در دهه اول محرم به قصد اهدای خون به سمت مراکز ما حرکت می‌کنند.

پورفتح‌الله افزود: ازآنجا که عمر برخی فرآورده‌های خونی چون پلاکت کوتاه و حدود سه تا چهار روز است، از امسال برنامه ساماندهی نذر اهدا را طراحی کردیم. ضمن آنکه با تمام ظرفیت از اهداکنندگان خون دریافت می‌کنیم، اما از آنها تقاضا کردیم اگر نیت اهدای خون در این روزها را دارند، نذر اهدا کرده و آن را تا اربعین ادا کنند.

وی ضمن اعلام این خبر که تاکنون شش هزار نفر کارت اهدای خون را پر کرده و تا اربعین به مراکز ما مراجعه و نذر خود را ادا می‌کنند، اظهار کرد: همه مردم می‌توانند نذر اهدای خون داشته باشند و آن را در سایر ایام سال ادا کنند.

امکان نذر آموزش اهدای خون برای معافین از اهدا

رییس سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در سال‌های آتی فرهنگسازی خواهیم کرد تا با نذر اهدا بتوانیم جمعیت اهداکنندگان مستمر خون را افزایش دهیم، به بسته نذر آموزش اهدای خون نیز اشاره و عنوان کرد: اگر شخصی به دلایل مختلف از اهدای خون معاف شده باشد، می‌تواند نذر آموزش اهدای خون کند و مبانی مرتبط با سلامت خون و سلامت گیرنده را بیاموزد و آن را به افراد سالم آموزش داده و آنها را به اهدا دعوت کند.

دورریز و پرتی خون در ایام محرم نداشتیم

پورفتح‌اله در پاسخ به اینکه آیا به دلیل عمر کوتاه برخی فرآورده‌های خونی و حجم بالای اهدا در ایام عزاداری حسینی دورریز خون داشتیم، گفت: هر ساله برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...