نسخه چاپی

روند صدور ویزای اربعین از شنبه عادی می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:‌ روند صدور ویزای زائران اربعین حسینی از روز شنبه به روال عادی بازمی‌گردد.

به گزارش نما ، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این که صدور ویزای زائران اربعین متوقف نشده است، به باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه سازمان حج و زیارت تمهیداتی را برای تسهیل سفر زائران انجام داده است تا شاهد تراکم جمعیت مانند سال‌های گذشته در مرز نباشیم.

وی در ادامه افزود: بر اساس این سامانه وطبق توافقات کنسولگری‌های عراق در ایران و سفارت این کشور قرار بود ویزاهای زائران از طریق سامانه حج و زیارت صادر شود تا بتوانیم بر اساس برنامه ریزی‌ها روزهای خروج زائران را برنامه ریزی کنیم تا با تراکم جمعیت در مرز مواجه نشویم.

اوحدی همچنین اظهار داشت: متاسفانه از دو روز گذشته، کنسولگری‌های عراق در ایران اعلام کردند که امکانات، تجهیزات و برچسب‌های صدور ویزا را ندارند کار ساماندهی با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به این که کنسولگری‌ عراق در مشهد کار را رها کرده است بیان داشت: کنسولگری عراق در تهران کار صدور ویزا را به کندی ادامه می‌دهد و از 120 هزار ویزای مورد نیاز تنها هزار ویزا صادر کرده است.

اوحدی ادامه داد:‌ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر ایران در عراق به صورت فعال در حال پیگیری این موضوع هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این که کار صدور ویزا متوقف نشده است و بلکه صدور ویزا به کندی پیش می‌رود، خاطر نشان کرد: امیدواریم آن طور که سفارت و کنسول گری‌های عراق وعده داده‌اند، مشکل به وجود آمده حل شده و کار صدور ویزا از شنبه به روال عادی خود بازگردد.

۱۳۹۳/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...