نسخه چاپی

قدرت نمایی اسلام ناب 2

پشتیبان پیاده روی‌های عاشقانه

عکس خبري -پشتيبان پياده روي‌هاي عاشقانه

بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان در سال جاری دارد به نقطه اوج خودش می‌رسد. پیاده‌ها از ورودی‌های مختلف كربلا، فوج فوج و تك تك خودشان را به اطراف حرم می‌رسانند.

به گزارش نما ،هر چه به حرمین نزدیک‌تر می‌شوی موکب‌ها هم فاصله‌شان کمتر و کمتر می‌شود. هریک چیزی برای ارائه به زائران دارند. اما کیست که اربعین به کربلا آمده باشد و نداند که مساله اول زائر، اسکان او است.

وقتی از خیابان‌های اطراف به سمت حرم می‌روی گروه‌های مخنتلف را می‌بینی که پتویی به دور خود پیچیده و در کنار خیابان یا پیاده رو‌ها آرمیده‌اند. موکب‌ها همگی پر شده‌اند. به اذعان بسیاری امسال همه به نوعی از افزایش زائران نسبت به سالهای گذشته شوکه شده‌اند. فقط درمورد زانران ایرانی رشد حدود ۶۰ درصدی گزارش شده است. اما گشت و گذاری در شهر نشان می‌دهد مشکل زائران ایرانی در مساله اسکان کمتر از دیگران است. برای این مساله سری به موکبهایی که ایرانی‌ها در آنجا مستقر هستند می‌زنم.

در خیابان شارع وائلی مجموعه‌ای از موکبهای مخصوص اسکان به نام موکب‌های امام زین العابدین (علیه السلام) قرار دارند که در دو بخش زنانه و مردانه ساماندهی شده‌اند. مقر این موکب‌ها هم در نزدیکی بیمارستانی به همین نام است. (بیمارستان امام زین العابدین (علیه السلام) با ظرفیت ۱۲۰ تختخواب که هزینه‌های آن از محل نذورات خیرین ایرانی تامین و با مدیریت ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته شده است.)

پای سخن مسئول موکب مردانه می‌نشینم. می‌گوید ظرفیت ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر را داریم که با توجه به درخواست‌ها تا ۶۰۰ نفر پذیرش داشته‌ایم. در مورد اینکه چگونه به اینجا آمده می‌افزاید: ستاد بازسازی عتبات عالیات هزینه‌های این کار را از طریق کمکهای مردمی تامین می‌کند؛ ما و سایر خدمه هم به طور داوطلبانه از طریق بخش جذب این ستاد به اینجا آمده‌ایم تا در خدمت رسانی زانران امام حسین (علیه السلام) سهیم باشیم.

مساله‌ای که در این موکب به چشم می‌‌آید، نظم آن است. هر زائر بعد از پذیرش کارتی را دریافت می‌کند که خدمت رسانی‌های بعدی به او از طریق این کارت‌ها تسهیل می‌شود.

زائری که پیداست تازه پذیرش شده، توجهم را جلب می‌کند. برایم می گوید که چطور درد پا‌هایش را با دیدن گنبد و گلدسته حرم حضرت عباس (علیه السلام) فراموش کرده؛ با او در مورد این موکب صحبت می‌کنم؛ اذعان می‌کند تفاوت اصلی این موکب با سایر موکب‌ها که در بین راه مستقر بوده در نظافت آن است. مساله‌ای که در نگاه اول هر فردی به چشم می‌آید.

در امتداد خیابان دکتر وائلی ساختمانی دیده می‌شود که نشان از معماری ایرانی دارد: «مجمع سکنی الزهرا». تردد ایرانی‌ها صحه می‌گذارد که این یک پروژه ایرانی است. بنا بر اظهارات مدیران مجموعه، این مجتمع اقامتی با زیربنای ۲۸۰۰ متر و در شش طبقه ساخته شده و در طول سال میزبان زائران ایرانی است و البته در ایامی مانند اربعین و عاشورای حسینی که قضیه جدی‌تر است. در مورد هزینه‌های ساخت این مجموعه نیز این گونه توضیح می‌دهند که کلیه این هزینه‌ها توسط یک ایرانی مقیم اروپا تامین شده است. این متبرع ایرانی مبلغ مورد نیاز را در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار داده تا در این راه هزینه شود. ستاد پروژه را در سال ۱۳۹۰ کلید زده و اکنون این مجموعه با نذری خالصانه هموطنان، ماوایی شده برای زایرین ایرانی سالار شهیدان در کربلا.

۱۳۹۳/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...