نسخه چاپی

شیر با تاریخ تولید سه روز بعد!

عکس خبري -شير با تاريخ توليد سه روز بعد!

یكی از تولیدكنندگان شیر را به بازار عرضه كرده كه تاریخ تولید آن سه روز پس از تاریخ تولید درج شده بر روی آن است.

fه گزارش نما به نقل از فارس، مهمترین مواردی که هنگام خرید مواد غذایی باید به آن توجه کرد تاریخ تولید و انقضای آنهاست؛ مشاهده محصولات تاریخ مصرف گذشته در برخی مغازه‌ها تقریباً برای مصرف‌کنندگان موضوعی عادی شده و از کنار آن به آسانی عبور کرده و می‌توانند آن‌ را نخرند.

اما اگر با محصولی رو به‌ رو شدید که قبل از تاریخ تولیدش، تولید شده باشد! چه واکنشی خواهید داشت؟

عکس زیر پاکت حاوی شیر تولید شده توسط یکی از تولیدکنندگان داخلی است که سه روز قبل از تاریخ تولید درج شده بر روی آن یعنی ۱/۱۰/۹۳ تولید و راهی بازار مصرف شده است.

بر اساس این گزارش، این امر مصداق بارز تخلف و اهانت به مشتری است که به تاریخ‌های تولید و انقضای درج شده روی کالاها اعتماد دارد و آن کالا را خریداری می‌کند.

شاهکارهای این‌چنینی تولیدکنندگان داخلی قطعاً در اعتماد مصرف‌کنندگان به تاریخ تولید و انقضای محصولات و حتی در تجدیدنظر آنها از خرید این‌گونه محصولات تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

افرادی که احتمالاً به خاطر اعتماد به تاریخ‌های درج شده محصولی را مصرف می‌کنند، اگر چنانچه بر اثر مصرف دچار مسمومیت و یا حتی مرگ شوند، چه نهادی پاسخگو خواهد بود و آیا اصولاً نظارتی بر درج این تاریخ‌ها روی محصولات وجود دارد؟

این تصویر به‌ وضوح نقض حقوق مصرف‌کنندگان این محصول لبنی که یکی از مهمترین مواد غذایی لازم برای سلامتی است را می‌رساند؛ محصولی که سهم آن از سبد خانوارها با افزایش مکرر قیمت آن روزبه‌روز در حال کاهش است.

۱۳۹۳/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...