نسخه چاپی

محتوای «خانه پدری» برای اكران مناسب نیست

نایب رئیس اول كمیسیون فرهنگی مجلس گفت كه در صحبت‌هایی كه با مسئولین ارشاد داشتیم نگرانی كمیسیون فرهنگی به آن‌ها منتقل شد و نتیجه عدم اكران «خانه پدری» خواهد بود.

به گزارش نما، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره اکران فیلم خانه پدری در گروه هنر و تجربه گفت: مجلس درباره فیلم «خانه پدری» نظر دارد و محتوای آن را مناسب نمی داند و معتقد است این فیلم نباید از امتیاز اکران استفاده کند.

وی افزود: غیر از مجلس این فیلم مورد نقد بسیاری از کارشناسان از جمله برخی مسئولان ارشاد است ولی اینکه چطور می شود فیلمی که هم سرمایه گذار اول آن یعنی نیروی انتظامی و هم خود مسئولین ارشاد با آن مساله دارند باید اکران شود.

آقا تهرانی تصریح کرد:این اتفاق بدی است که تاریخ یک ملت به جهت کج سلیقگی و یا عدم آگاهی مورد هجمه قرار گیرد به شکلی که نشان داده شود که چند نسل از پدران یک خانواده نگاه تبعیض آمیز و وحشیانه‌ای نسبت به زنان خود دارند.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این چه منطقی است که وقتی چنین فیلمی تاریخ یک ملت را به این شکل نمایش می دهد امکان اکران عمومی پیدا کند، تنها به این جهت که یک کارگردان از دست مدیران فرهنگی کشور ناراحت نشود.

وی افزود: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکریم شخصیت هنرمندان، حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی است و در این باره نباید اغماض کنند.

آقا تهرانی گفت: برخی مسئولین ارشاد هم دغدغه های مشابهی را با مجلس دارند که اقدام اخیر وزیر ارشاد در جلوگیری از اکران فیلم فتنه از آن موارد است اما آنها گاهی به جهت آنکه در وسط میدان هنر قرار دارند و رو در رو با هنرمندان قرار می گیرند، ملاحظاتی می کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت که در صحبت هایی که با مسئولین ارشاد داشتیم نگرانی کمیسیون فرهنگی به آن ها منتقل شد و نتیجه عدم اکران این فیلم خواهد بود.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...