نسخه چاپی

باید فتوای رهبر ایران را جدی گرفت

یك وبگاه تحلیلی آمریكایی در گزارشی نوشت اوباما برای این‌كه ثابت كند مواضش در قبال ایران عوض شده باید با خواسته‌های ایران كنار بیاید.

به گزارش نما به نقل از فارس، وبگاه تحلیلی «کانتر پانچ» روز چهارشنبه طی گزارشی تحت عنوان «گمراه ساختن جهان با ادعای ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران و پایبندی ایران به فتوای مذهبی به ویژه در زمینه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای»، به انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و نوشته است که تهران بر اساس باورهای مذهبی، مخالف تسلیحات کشتار جمعی است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای دو رهبر ارشد دینی و سیاسی ایران در مناسبت‌های مختلف آشکار ساخته‌اند که ساخت بمب هسته‌ای از سوی کشورشان بر خلاف اعتقادها و شریعت اسلامی است.»

نویسنده این گزارش در ادامه عنوان داشت:‌ «پذیرش فتوی رهبران سابق و فعلی ایران موردی دشوار نیست و در زمان جنگ «صدام حسین» رئیس جمهور وقت عراق علیه ایران شاهد بودیم که این کشور از بکارگیری بمب شیمیایی در جبهه‌های نبرد خودداری می‌کرد، آن هم در حالی که طرف مقابل از این تسلیحات استفاده کرد.»

بنابر این گزارش، اصول مذهبی ایران با آنچه که درباره گروهک داعش یا حتی طالبان پاکستان شاهد هستیم متفاوت است. در این بین آمریکا به باورهای اخلاقی غربی خواه مذهبی یا سکولار پایبند نبوده است و این کشور همانند برخی کشورهای اروپایی سلاح‌های پیشرفته و اطلاعات را به صدام حسین طی نبرد طولانی مدت وی با ایران ارسال کردند.

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به برنامه‌های هسته‌ای ایران آمده است که وجود ابهام در برنامه‌های هسته‌ای ایران تنها اهرم این کشور در متقاعد کردن غرب در رفع (برخی) تحریم‌ها بوده است و در واقع آن‌چه باعث شده تا آمریکا و اروپا پای مذاکره با ایران بیایند همین مسئله است.

ایران در واقع با اتخاذ شیوه غنی سازی اورانیوم از سوی خود طرح «جورج دابلیو بوش»رییس جمهور وقت آمریکا را در تغییر نظام ایران مات کرد و همچنین موجب رفع (برخی) تحریم‌ها شد.

«جاناتان پاور» نویسنده این مطلب در پایان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته ضد ایرانی از سوی سران وقت آمریکا همچون «بیل کلینتون» و «جورج دابلیو بوش» و تلاش‌های صورت گرفته در مسیر تغییر حکومت ایران و یا گزارش‌های جهت‌دار آژانس بین‌المللی هسته‌ای، نوشته است: «هم اکنون باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در پی اعتماد سازی با سران ایران است اما اگر می‌خواهد نشان دهد رویکردش واقعا در قبال این کشور عوض شده است لازم است تا کمی به سمت مواضع آن‌ها گرایش پیدا کند. تنها آن زمان خواهد بود که توافق نهایی حاصل شده و ترس از بمب هسته‌ای ایران به خاک سپرده خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...