نسخه چاپی

العبادی: ایران با همه امكاناتش به كمك عراق آمد

نخست وزیر عراق چهارشنبه شب در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تشكر از كمك های ایران در جنگ علیه تروریسم، تاكید كرد كه ایران در جریان بحران اخیر و سقوط موصل خالصانه با همه امكاناتش به كمك عراق آمد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا حیدر العبادی گفت که جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل و سختی ها در کنار ملت عراق قرار داشته و از همین رو ما از ایرانی ها تشکر می کنیم و هیچگاه آن را فراموش نمی کنیم.

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد، دو ملت و دو کشور در مسایل سیاسی، تجاری و رشد و توسعه باید در کنار هم باشند، چرا که هر دو ملت به هم وابسته هستند.

وی افزود: می توانیم با کمک و پشتیبانی هم آینده ای روشن را برای دو کشور و منطقه رقم بزنیم.

در این دیدار علی لاریجانی نیز ضمن تاکید دوباره مبنی بر ادامه حمایت های ایران از جنگ عراق علیه داعش، ابراز امیدواری کرد که رفتار برخی کشورها که عملکرد و سیاست هایشان تاکنون به تقویت گروه های تروریستی در منطقه منجر شده ، تغییر کرده و اصلاح شود.

بر اساس این گزارش لاریجانی که از صبح چهارشنبه وارد بغداد شده ، عصر چهارشنبه با احمد چلبی رییس کنگره ملی عراق نیز دیدار کرد.

سفر چهار روزه لاریجانی به عراق که در چارچوب سفر منطقه ای اش به سه کشور لبنان ، سوریه و عراق است، از بامداد سه شنبه با ورودبه نجف آغاز شد. وی در بدو ورود به عراق به دیدار مراجع از جمله آیت الله علی سیستانی رفت و مرقد مطهر امام علی (ع) را زیارت کرد.

وی روز چهارشنبه وارد بغداد شد و با سلیم جبوری رییس پارلمان و روسای فراکسیون های پارلمانی و نیز فواد معصوم رییس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد و دیداری هم با معاون رییس جمهوری، اسامه نجیفی داشت.

۱۳۹۳/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...