نسخه چاپی

درخواست دادستانی مجارستان برای لغو مصونیت كاردار آمریكا به جرم افترا

رئیس سازمان مالیاتی مجارستان از كاردار سفارت آمریكا در بوداپست به جرم افترا درخواست غرامت كرده و دادستان عمومی هم از وزارت امور خارجه خواسته تا اقدامات لازم را برای تعلیق مصونیت این دیپلمات برای حضور وی در دادگاه به عمل آورد.

به گزارش نما به نقل از فارس به‌دنبال شکایت خانم «ایلدیکو ویدا» رئیس سازمان امور مالیاتی مجارستان از «گودفرند» کاردار سفارت آمریکا در بوداپست به جرم افترا و لطمه به وجهه‌اش درخواست پنج میلیون فورینت (معادل 16 هزار و 200 یورو ) غرامت و همچنین عذرخواهی کرده است. ضمن اینکه دادستان عمومی مجارستان هم اعلام کرد که از وزارت امور خارجه این کشور خواسته است تا اقدامات لازم را برای تعلیق مصونیت دیپلماتیک «گودفرند» به عمل آورد تا مشارالیه بتواند برای بررسی اتهام وارده در دادگاه حضور یابد.

کاردار آمریکا در بوداپست در مصاحبه‌ای که در تاریخ چهارم دسامبر انجام داده بود؛ بدون نام بردن از ایلدیکو ویدا؛ از وجود فساد در سازمان امور مالیاتی مجارستان خبر داده و اعلام کرد که بدلیل فساد مالی برخی از مقامات مجاری؛ ورود آنها به آمریکا ممنوع شده است.

دادستانی مجارستان اعلام کرده است که وزارت امور خارجه و تجارت این کشور می‌تواند از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا خواهان تعلیق مصونیت سیاسی و دیپلماتیک «گودفرند» در جریان تحقیقات و بازرسی‌ها گردد.

بیانیه دادستانی مجارستان تاکید کرده است که تا براساس قوانین این کشور تا هنگامی که فردی دارای مصونیت سیاسی و دیپلماتیک است؛ امکان تحقیقات و بازرسی از وی امکان پذیر نخواهد بود.

در واکنش به درخواست دادستانی مجارستان برای تعلیق مصونیت دیپلماتیک کاردار سفارت امریکا در بوداپست؛ حزب با یکدیگر (مخالف دولت) در بیانیه‌ای این اقدام را همراهی دادستانی کشور با دولت در پنهان کاری در مورد افرادی دانست که به دلیل اتهام فساد مالی ورودشان به امریکا ممنوع شده است.

شایان توجه است که رسانه‌های ارتباط جمعی مجارستان با انتشار تصاویر حضور «گودفرند» کاردار سفارت امریکا در بوداپست در همایش سراسری حزب ائتلاف دمکراتیک ( DK ) در اوایل این هفته؛ از دیدارهای وی با رهبر این حزب مطالبی را منتشر و اعلام کردند که طرفین در خصوص موضوع فساد مالی در مجارستان و ممنوعیت ورود شش تن از مقامات مجاری به امریکا بحث و گفت‌وگو کردند.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...