نسخه چاپی

ناگفته هايي از خدمات سردار اسلام به مناسبت بزرگداشت هفتمين روز درگذشت

عروج شهادت گونه حاج احمد قدیریان

عکس خبري -عروج شهادت گونه حاج احمد قديريان

خدایا این جمعیت عظیم از بزرگان دین و مجاهدان راه خدا با حضور خویش شهادت دادند كه حاج احمد قدیریان انسان خوب و متدین و مجاهد فی سبیل الله و بسیار خدوم بوده است.

عروج شهادت گونه، مجاهد جانباز شيميايي شده توسط صداميان مزدور مستكبران غربي مرحوم حاج احمد قديريان را به محضر نايب امام زمان و ولي امر مسلمين و همه شما عزيزان تسليت مي‌گويم.
هر انساني به دنيا مي‌آيد و از دنيا مي‌رود تا سير تكاملي تقدير الهي براي انسان را بپيمايد. آنچه مهم و اساسي است نيات واعمال انسان است كه در اين دنيا، شاكر يا كفور بوده است. كتاب زندگاني هر انساني، نامه زندگاني اوست كه با خطاب اقرا كتابك مي‌توان دانست و همه بدانند كه اين نامه، چه بوده و آن انسان بهشتي است يا نه.
كتاب زندگاني حاج احمد قديريان با آشنايي بنده با ايشان در 60 سال، نامه‌اي نوراني و سراسر جهاد واخلاق و كارآيي و عمل صالح و احسان و خوبي است. طوبي له پدرش مرحوم حاج شعبانعلي به تدين و سلامت مشهور بود. خودش از نوجواني در مسير صلاح و سداد بود. با شهيد حاج صادق اماني و كارهاي آموزشي و تربيت نسل مجاهد همچون رجايي‌ها، اسلامي‌ها، لاجوردي‌ها همراه شد. در اردوها و هيات شبهاي پنجشنبه آن شهيد نقش موثر داشت. با شروع نهضت امام(ره) در مجموعه گروه مسجد شيخ علي با مديريت شهيد اماني از فعال‌ترين بود.
در آغاز نهضت امام به اتفاق مرحوم حاج حسين مصدقي، اعلاميه هاي امام را چاپ و توزيع مي‌كردند كه در اين رابطه، ساواك بازار، او را دستگير و وحشيانه شكنجه كرد. به نحوي كه پشت او در اثر ضربات شلاق چرمي شكنجه، كاملاً كبود شده بود و وقتي پس از آزادي به علت اينكه هيچ اعترافي نكرد در محضر امام وقتي دوستان پيراهن او را بالا زدند امام متأثر شدند و در سخنراني به آن اشاره كردند.
در جريان مخالفت با رفراندوم 6 بهمن و اصلاحات آمريكايي شاه، با حضور فعال و مديريت تظاهرات نقش اساسي داشت. روز 6 بهمن 41 كه قرار شد تظاهراتي انجام نگيرد تا قلت عدد شركت كنندگان نمايان شود در طرح آتش زدن چند خيمه راي او اين كار را با درايت انجام داد.
در محرم سال 42 در راهپيمايي عاشوراي آن سال از كارگردانان حركت دسته‌هاي مذهبي عزادار مردم در تهران بود. در 15 خرداد دستگير و شكنجه شد. ولي طبق معمول هيچ اعترافي نكرد. پس از 15 خرداد در هيات‌هاي موتلفه اسلامي يا هيات هاي 10 نفره خميني، فعال بود. در مرداد ماه كه امام را به خانه مرحوم نجاتي آوردند با هم به زيارت امام رفتيم و او در دعوت ديگران و اطلاع به آنها در تشكيل آن صف طولاني تا ميدان تجريش بسيار جدي بود.
پس از آزادي امام از حصر در قم خدمت امام رسيد. در سخنراني مسجد اعظم قم در فروردين 43 حضور داشت سپس در ساماندهي تشكيلات موتلفه اسلامي، نقش موثري ايفا كرد. اين همان تشكيلاتي است كه اعلاميه ضد كاپيتولاسيون آمريكايي را كه از طرف امام صادر شده بود ظرف چند ساعت در تهران و شهرستانها پخش كرد و رژيم طاغوت را درمانده كرد.
در جريان اجراي حكم الهي و اعدام انقلابي حسنعلي منصور در همه جريانات حضور فعال داشت و پس از دستگيري سران موتلفه اسلامي با شهيد رجايي و شهيد باهنر و ياران ديگر در اداره موتلفه اسلامي و استمرار مبارزه پس از تبعيد امام از مسئولان اصلي بود.
در مبارزات سالهاي 56-57 ملت ايران به رهبري امام از رهبران اصلي و مخفي مبارزه بود نقش وي در يوم الله 17 شهريور فراموش ناشدني است.
ساعت 5 صبح 17 شهريور تلفن زد كه حكومت نظامي توسط شاه در 23 شهر اعلام شد. گفتم پس امروز شاه مي‌خواهد كشتارش را انجام دهد. از همان صبح زود فعال شد. در اينكه مردم كمتر به ميدان شهدا بروند و در اطراف ميدان بمانند زيرا ميدان شهدا محلي بود كه شاه براي قتل عام مردم در نظر گرفته بود.
سپس قرار شد با گردان‌هاي تظاهراتي، در همه نقاط تهران فشار بر ميدان شهدا كم شود و حكومت نظامي شاه بي اثر گردد. قديريان فرماندهي اين گردان‌ها را به عهده داشت و تا ساعت 1 بعد از نيمه شب تظاهرات را ادامه داد تا شاه بداند كه حكومت نظامي او هم ديگر برايش ثمري ندارد.
در جريان تظاهرات و راهپيمايي مردمي او يكي از كارگردانان اصلي بود.
در باره ساماندهي نيروي 65 هزار نفره انتظامات امام، او باز هم نقش اساسي داشت. در كميته استقبال از امام در كنار بزرگاني چون محسن رفيق دوست، شهيد بروجردي در تامين سلاح براي حفظ امنيت و حفاظت از اقامتگاه، حضور موثر داشت. پس از انقلاب، در كميته پاسداران asd202.jpgانقلاب اسلامي منطقه 4 معاونت را به عهده گرفت سپس در كنار شهيد آيت الله قدوسي، دادستان كل معاونت او را در امورات انقلاب بعهده گرفت و بخوبي از عهده برآمد.
معاون اجرايي شهيد لاجوردي شد و در خنثي كردن توطئه منافقين مزدور آمريكا با آن شهيد و شهيد كچويي نقش اصلي را داشتند.
در آغاز جنگ تحميلي، اولين گروه رزمنده مردمي را از ياران موتلفه اسلامي، آموزش و به غرب كشور اعزام كرد. سپس در آموزش نيروهاي مردمي براي دفاع مقدس، شبانه روزي كوشيد و در سپاه مستقر گرديد. در دفاع غرب و جنوب كشور خيلي خدمت كرد. در فاو نقش قديريان و يارانش و خدماتي كه آنها كردند از حماسه‌هاي تاريخ دفاع مقدس است. او در فاو شيميايي شد و جانباز گرديد. اما ذره‌اي از همت بلند و تلاش او در جهاد كم نگرديد.
در سپاه و وزارت اطلاعات او مسئوليت جمع‌آوري سلاح‌ها و تسليح حزب‌الله را بعهده داشت و با لياقت اين كار را سامان داد.
او در بسيج هر خدمتي توانست انجام داد. در فتنه 17 تير، حضور او و يارانش، نقش فتنه شكني داشت.
در فتنه 88 او در تمام صحنه‌ها با يارانش شبانه روزي حضور يافت و فتنه گران از نامش هم هراس داشتند.
آنچه در اين نامه اعمال او بسيار قابل توجه است اين است كه او بي سر و صدا و بدون هر گونه اظهار وجود شخصي و بدون هر گونه دريافت حقوق و مزايا و امتيازات اين كارها را انجام مي‌داد او فقط براي انجام وظيفه در پاسداري از اسلام و اصل ولايت فقيه و حقوق ملت بزرگوار ايران كار مي‌كرد.
هيچ براي خودش و نزديكانش نخواست. همه اين امور را در خدمت ولي امر مسلمين و ولايت فقيه، امام و امام خامنه اي آن هم با صداقت انجام داد كه مدال افتخار او همين بيان نايب امام زمانمان است كه او را دوست ديرين و صميمي خود خواند.
او در خدمت روحانيت و فقاهت اصيل اسلامي بود. تا بهشتي زنده بود او بازوي قوي شهيد بهشتي و يار او بود و سپس در خدمت روحانيت مبارز قرار گرفت.
او به بهشتي عشق مي‌ورزيد و بهشتي به او علاقه‌اي ويژه داشت و در هر كار سختي مي‌فرمود به آقاي قديريان بگوييد يا به او مسئوليت مي‌داد والحق قديريان مرد روزهاي سخت بود.
عشق به بهشتي و شهدا و نفرت از كفار و منافقين و مزدوران تروريست آمريكا او را به تأسيس بنياد فرهنگي هفتم تير رساند و يادگار وي يادمان عظيم شهداي هفتم تير در قتلگاه شهيدان در سرچشمه در معبد بهشتي است كه يادگار پابرجاي قديريان و همه آنهاست كه به او ياري دادند.
و آخرين كلام خدمات فرهنگي و انسان مجاهد پروري قديريان است كه نمونه‌اي از آن مجمع فرهنگي شهيد بهشتي است.
خدايا اين آنچه از عمل او در اين دنياست كه ما مي‌دانيم «لانعلم منه الا خيراً و انت اعلم به منا» فرموده‌اند اگر 40 مؤمن در تشييع كسي گواهي دهند كه او آدم asd201.jpgخوبي بوده است او را مي‌آمرزي.
خدايا اين جمعيت عظيم از بزرگان دين و مجاهدان راه خدا با حضور خويش شهادت دادند كه حاج احمد قديريان انسان خوب و متدين و مجاهد في سبيل الله و بسيار خدوم بوده است. از تو مي‌خواهيم كه او را در اعلي عليين در بهشت‌ برين، در كنار شهدا و شهيد بهشتي و كنار امامش روح‌الله، از رضوان خود و از همه نعمت‌هاي اخروي و رزق ويژه برخوردار بداري.
حقوق او را بر ما حلال كني و اين عرض احترام به محضر انسان مؤمن صالحي را از همه ما قبول فرمايي و به علو درجات او بيافزايي.
به نمايندگي از طرف خانواده و همه ياران و بنياد فرهنگي هفتم تير و ستاد برگزاري مراسم هفتم تير و حزب موتلفه اسلامي و مجمع فرهنگي شهيد بهشتي و همه آنان كه به قديريان اظهار احترام كرده‌اند از محضر رهبر معظم انقلاب كه پيام محبت آميزشان تسلي‌بخش خاطر همه ماست و با عنوان به عنوان "دوست ديرين و صميمي اين جانب" عنايت فرمودند، تقدير و تشكر ويژه داريم.
از همه شركت كنندگان در تشييع و در مجلس ترحيم روز سوم به ويژه مسئولان محترم و روحانيت معظم و بالاخص از حضرت آيت الله مهدوي كني تشكر مي‌نماييم.
اجركم علي الله
اسدالله بادامچیان

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...