نسخه چاپی

فشارهای سیاسی برای لغو استیضاح ربیعی

یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به موضع‌گیری‌های خانه كارگر علیه امضاكنندگان نامه استیضاح‌ وزیر كار انتقاد كرد و در دستور كار قرار گرفتن هر چه سریعتر این استیضاح را خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس‌جمهور بر اساس مواد 222 و 223 آیین‌نامه داخلی درباره سوال و استیضاح از وزیران گفت: پیرو جلسه صحن علنی در خصوص سوال از وزیر کار کلیه موارد به عنوان مشکلات وزارت به ایشان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه تا امروز اقدامی انجام نگرفته و اخیرا که ما بحث استیضاح را مطرح کردیم فشارهای سنگینی به ما آوردند در حالیکه 88 هزار نفر بیمه شده صندوق بازنشستگی فولاد در بدترین شرایط به سر می‌برند و سه ماه حقوق نگرفتند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: آیا درست است که احزاب سیاسی در وزارت رفاه علیه استیضاح‌کنندگان بیانیه صادر کنند، خانه کارگر در کشور چه کاره است که علیه نمایندگان موضع می‌گیرد؟

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور اگر شما تکلیف وزارت رفاه را روشن نکنید ما به زودی این تکلیف را مشخص می‌کنیم چرا که این مشکلات و مسائل موجود با این شرایط حل نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین یادآور شد: به مواردی که در صحن مجلس در خصوص کارت زرد داده شده به آقای ربیعی مطرح شد رسیدگی کنید و از هیات رییسه مجلس نیز می‌خواهم سریعتر موضوع استیضاح را اعلام وصول کند.

به گزارش ایسنا، پورابراهیمی در انتهای جلسه نیز مجددا در خصوص این تذکر خود گفت: مسائلی که من مطرح کردم از ورود بستگان آقای وزیر در مجموعه اقتصادی گرفته تا انتصاب افراد غیرتخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تا عدم دفاع از ذی‌نفعان کدام یک به نفع کارگران نبود؟ من بیانیه خانه کارگر کرمان را به آقای محجوب نشان دادم، ایشان گفتند خانه کارگر بیجا کرده این کار را کرده است.

وی ادامه داد: نماینده حق دارد سوال و استیضاح کند. آقایی که الان در تربیون صحبت کرد، بحث من چه ارتباطی به رانت‌خواری دارد؟ حق مسلم یک نماینده این است که از موازین قانونی اقدام کند. این چه صحبتی است که مطرح می‌شود؟ به اسم کارگر، مغازه دو نبش زدند و علیه منافع کارگر اقدام می‌کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اینها نماینده کارگرند کجا از 88 هزار کارگری که پول نگرفته‌اند دفاع کردند؟ وکیل‌الدوله نباشید.

در ادامه این بحث ابوترابی‌فرد که ریاست مجلس را بر عهده داشت، توضیح داد: آقای محجوب پیش بنده آمدند و توضیح دادند که چنین چیزی نبوده. من هم به ایشان گفتم آقای پورابراهیمی مستندی داشتند که مطالبی را منعکس می‌کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...