نسخه چاپی

مردم مراقب پیامك‌های كلاهبرداران باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا از عموم شهروندان خواست مراقب پیامك‌های افراد سودجو و كلاهبردار تحت عنوان برنده شدن افراد در مسابقه و دریافت جایزه باشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ابوالفضل محبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدتی است کلاهبرداری به وسیله تلفن همراه و کارت اعتباری بانک‌ها، رشد زیادی یافته است که علت اصلی رشد آن سوء استفاده این سودجویان از اعتماد عمومی و ناآگاهی افراد است.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو، کلاهبردار و مجرم با سوء استفاده از حسن نظر قشرهای مختلف، با آن‌ها به واسطه ارسال پیامک تماس گرفته و اعلام می‌کنند که آن‌ها برنده مبلغی پول شده‌اند و به حساب عابر بانک آن‌ها واریز شده و آن‌ها می‌توانند حساب خود را بررسی کرده و در صورت عدم موجودی برای واریز با شماره پیامک داده شده تماس بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: افراد بعد از مراجعه به دستگاه «ای.تی.ام» پولی را بابت جایزه در حساب خود مشاهده نمی‌کنند در نتیجه وقتی تماس می‌گیرند، این فرد کلاهبردار اطلاعاتی مانند کد «سی.وی.وی 2» و مشخصات دیگری را از صاحب حساب برای واریز پول به حساب می‌گیرد اما در ادامه نه تنها پولی واریز نمی‌شود بلکه موجودی شخص در کارت نیز برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کلاهبرداری‌های گذشته افراد سودجو از سیم کارت‌های کد 0910 استفاده می‌کردند و از آنجایی که این سیم کارت‌ها فاقد مشخصات بودند، پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام گرفته و ادامه دارد.

محبی بیان کرد: پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفت حتی اپراتورهای تلفن همراه نیز اطلاعیه‌هایی را صادر کردند تا شماره‌های تلفن همراهی که فاقد مشخصات است را مسدود کنند تا همه سیم کارت‌ها دارای شناسنامه و مشخصات باشد.

وی در پایان یادآور شد: از عموم شهروندان می‌خواهیم که نسبت به پیامک‌ها دقت و حساسیت لازم را داشته باشند و در مواقع تماس افراد، تحت هر عنوانی از ارائه مشخصات خویش خودداری کنند چراکه حتی بانک‌ها نیز نسبت به اخذ مشخصات افراد به صورت تلفنی اقدام نمی‌کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...