نسخه چاپی

تحلیل كوفی‌عنان از مذاكرات هسته‌ای ایران

دبیركل سابق سازمان ملل متحد تاكید كرد كه توافق هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ امری امكان پذیر و مثبت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تاکید کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ امری امکان پذیر و مثبت است.

وی با اشاره به اینکه توافق با ایران در زمینه مسئله هسته ای می‌تواند مانع از وقوع جنگ دیگری در خاورمیانه شود، اظهار داشت که توافق یک اقدام درست است که رسیدن به آن امکان پذیر است.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه خاورمیانه به اندازه کافی دچار مشکل و ناآرامی است، تصریح کرد که این منطقه نیاز به جنگ جدیدی ندارد.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و ۵+۱ یک تحول مهم بین المللی است، ابراز داشت که همه می دانیم که به چنین توافقی در شرایط کنونی نیاز است.

در سومین روز رایزنی‌های هسته‌ای در شهر مونترو سوئیس، چهارمین دور رایزنی‌های محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرا و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران که ساعت ۱۱:۳۰ امروز (چهارشنبه) به وقت تهران در هتل رویال پلازای این شهر آغاز شده بود، بعد از حدود سه ساعت و نیم پایان یافت.

قرار است چهاردهمین نشست جامع هسته‌ای بین ایران و شش کشور در سطح معاونان فردا (پنجشنبه) در شهر مونترو سوئیس برگزار شود. شهر ژنو چهارم اسفند ماه نیز میزبان سیزدهمین نشست جامع هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ در سطح معاونان بود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...