نسخه چاپی

سایه مذاكرات هسته ای ایران بر رقابت تنگاتنگ حزب نتانیاهو و اتحاد صهیونیست

عکس خبري -سايه مذاکرات هسته اي ايران بر رقابت تنگاتنگ حزب نتانياهو و اتحاد صهيونيست

به دلیل مخالفت پیگیرانه نتانیاهو علیه توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، این انتخابات با حساسیت بیشتری نسبت به انتخابات پیشین دنبال می شود.

اختصاصی/به گزارش نما ،انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که همزمان با سومین روز مذاکرات ایران و آمریکا در شهر لوزان سوئیس، برگزار شد، پایان یافته اما هنوز پیروز این انتخابات مشخص نیست.

به گزارش رسانه های غربی، رقابت تنگاتنگی بین حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب اتحاد صهیونیست به رهبری اسحاق هرتزوگ وجود دارد.

به دلیل مخالفت پیگیرانه نتانیاهو علیه توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، این انتخابات با حساسیت بیشتری نسبت به انتخابات پیشین دنبال می شود.

نخستین نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل در روز سه شنبه ۲۶ اسفند حاکی است که حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو ۲۸ کرسی و «اتحاد صهیونیست» به رهبری اسحاق هرتزوگ نیز ۲۷ کرسی به دست آورده‌ است و این دو حزب رقابت سختی با یکدیگر دارند.

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی این خبر را اعلام کرده است در حالی که کانال یک و ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گویند که هر کدام از این احزاب ۲۷ کرسی به دست آورده‌اند.

نتایج فعلی وضعیت را برای هر دو رهبر در زمینه تشکیل دولت جدید اسرائیل دشوار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف عرب‌تبارهای اسرائیل در اولین اعلام نتایج انتخابات، مقام سوم را در اختیار دارد. این ائتلاف ۱۳ کرسی و حزب «یش آتید» نیز ۱۲ کرسی به دست آورده است.

نتایج قطعی انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی که 120 کرسی دارد، قرار است بامداد چهارشنبه اعلام شود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند (۳ مارس( با دعوت جمهوری‌خواهان و بدون اطلاع و هماهنگی دولت آمریکا و نماینده دموکراتها در کنگره سخنرانی کرد.

موضوع اصلی این سخنرانی، نگرانی رژیم صهیونیستی از "یک توافق بد هسته‌ای" در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای بود.نتانیاهو گفت اگرچه از حمایت همه جانبه آمریکا از این کشور اطمینان دارد اما حتی اگر مجبور شود به تنهایی در مقابل ایران خواهد ایستاد.
ساعاتی پس از سخنرانی نتانیاهو، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا حرف‌های او را تکراری دانست و نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت نتانیاهو به شعور آمریکا توهین کرده و حرف‌های او درباره آگاهی نداشتن آمریکا از ایران به عنوان یک تهدید و  تحقیرآمیز دانست.

همزمان با این انتخابات و مذاکرات ایران و آمریکا در لوزان سوئیس در جریان است، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفته که هنوز اختلافات اساسی با ایران به قوت خود باقی است و در بهترین حالت احتمال دستیابی به توافق با ایران ۵۰ درصد است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...