نسخه چاپی

رونمایی از تیم ملی در سال جدید

تیم ملی ایران در نخستین دیدار تداركاتی خود در سال جدید به مصاف تیم ملی شیلی می رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و 2019 جام ملت های آسیا امارات آماده می کند از اول فروردین ماه امسال به منظور برپایی اردوی آماده سازی راهی کشور اتریش شد تا برای دو دیدار تدارکاتی مقابل شیلی و سوئد خود را آماده کند.

ملی پوشان ایران که این روزها آخرین تمرینات خود را زیر نظر کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی برگزار می کنند، تحت تأثیر توافق بر سر قطع همکاری وی با فدراسیون فوتبال ایران و خداحافظی زودهنگام این مربی از تیم ملی، قصد دارند تا در این دو دیدار تدارکاتی بهترین نمایش خود را ارائه کنند تا خداحافظی باشکوهی را برای کی روش از تیم ملی رقم زده و برای فوتبال ایران نیز آبروداری کنند.

به همین منظور تیم ملی از روز دوم فروردین ماه تمرینات خود را در اتریش آغاز کردند و 22 بازیکن دعوت شده به اردو نیز تا امروز یک به یک خود را به اتریش رساندند تا شاگردان کی روش از امروز به صورت کامل خود را برای دو بازی تدارکاتی آینده مقابل دو تیم مطرح شیلی و سوئد آماده کنند.

البته در این میان اختلاف‌هایی نیز برای حضور جهانبخش و آزمون در یکی از دو تیم ملی بزرگسالان و امید وجود داشت که در نهایت به خاطر رسمی بودن دیدارهای امید در انتخابی المپیک و با تصمیم فدراسیون فوتبال این دو بازیکن راهی ایران شدند تا از نگاه کی روش، تیم ملی با ترکیبی ناقص برای این دو دیدار راهی اردو شود تا در صورت کسب نشدن نتیجه دلخواه، بهانه نتایج فوق نیز از حالا حاضر و آماده باشد.

از سوی دیگر تیم ملی شیلی که میزبان رقابت های کوپا آمریکا 2015 است و خود را برای موفقیت در این رقابت ها آماده می کند تا از میزبانی خود به بهترین شکل دفاع کند، در یکی از آخرین دیدارهای تدارکاتی خود قبل از آغاز این رقابت ها به مصاف تیم ملی ایران رفته و 3 روز بعد از این دیدار با تیم ملی برزیل رو در رو خواهد شد.

شیلی در جام جهانی 2014 نیز تقریبا یکی از تیم های موفق این رقابت ها بود و خود را تا جمع 16 تیم برتر رقابت ها نیز رساند. اتفاقا این تیم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف میزبان جام جهانی بود و در دیداری تماشایی و پایاپایی حتی فرصت شکست حریف سرشناس را هم داشت که با بدشانسی این تیم توپ مهاجم حریف در دقیقه 120 به تیرک دروازه برزیل برخورد کرد تا در نهایت این سلسائو باشد که با برتری در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شده باشد.

شاید یکی از شباهت های دو تیم را بتوان به استمرار کادرفنی ایران و شیلی پس از جام جهانی قلمداد کرد جایی که هم کی روش و هم سن پائولی قرار خود را با تیم های ملی دو کشور تمدید کردند تا هم تیم ملی ایران و هم تیم ملی شیلی با کادرفنی خود در جام جهانی 2014 برزیل گام به این رقابت دوستانه بگذارند. البته هر دو مربی قرارداد خود را تا جام جهانی 2018 تمدید کردند اما در این بین کی روش قرار است خیلی زودتر از موعد مقرر تیم ملی ایران را ترک کرده تا سرنوشت خود در مربیگری در آینده را در کشور دیگری جست و جو کنند.

در ترکیب تیم ملی بازیکنان مطرحی مانند کلودیو براوو و سانچس حضور دارند که در تیم های معتبر و بزرگی مانند بارسلونا و آرسنال توپ می زنند. جالب اینکه براوو که در ال کلاسیکوی گذشته با درخشش خود زمینه های برتری بارسا را فراهم کرد، فرداشب رو در روی مهاجمان ایران قرار خواهد گرفت.

در نهایت اینکه در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی شیلی در رده پانزدهم قرار گرفته و تیم ملی ایران نیز در رده چهل و دوم ایستاد.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان ایران - شیلی از ساعت 23:30ششم فروردین 94 در کشور اتریش و در شهر سانکت پولتن که در فاصله 94 کیلومتری از وین قرار دارد برگزار خواهد شد.

ورزشگاه «NV Arena» میزبان دیدار تیم‌های ملی ایران و شیلی در سال 2012 ساخته شده و دارای ظرفیت 8 هزار نفری است و داورانی از اتریش نیز این دیدار را قضاوت خواهند کرد.

۱۳۹۴/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...