نسخه چاپی

محمد جواد ظریف:

از حادثه یمن متاثریم اما مذاكرات هسته ای ادامه دارد/ مذاكرات شبیه پازل است

عکس خبري - از حادثه يمن متاثريم اما مذاكرات هسته اي ادامه دارد/ مذاكرات شبيه پازل است

وزیر امور خارجه ایران از وضعیت مردم یمن و كشتار آنها ابراز تاثر و تاسف كرد ولی گفت كه مذاكرات هسته ای ایران همچنان پیش می رود.

به گزارش خبرنگار اعزامي نما به لوزان؛ وی این سوال را درپاسخ به خبرنگاری بیان کرد که تاثیر تحولات یمن بر مذاکرات هسته ای ایران را جویا شد.

وزیر امور خارجه گفت: موضوع یمن حادثه بسیار تلخی است که امروز در منطقه ما شکل می گیرد.
رييس دستگاه ديپلماسي ايران حادثه يمن را بسیار خطرناکی دانست و افزود: همواره اعلام کرده ایم که موضوع یمن باید از طریق گفت و گو بین گروه های یمنی حل شود.ما به مذاکرات ادامه می دهیم و در مسیر درستی حرکت کرده ایم . ظريف تصريح كرد: به برخی از موضوعات پرداخته ایم و به برخی موضوعات نیز می پردازیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ، مذاکرات را به یک پازل تشبیه کرد که نیازمند آن است که تمام قطعات در کنار یکدیگر قرار گیرند.
رييس دستگاه ديپلماسي گفت: ما باید به تفاهمی درباره همه جزییات دست یابیم. در حال حاضر در تلاش هستیم تا همه موضوعات طی چند روز آینده حل شود
. محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران امروز پنجشنبه نيز درسخناني خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان علیه یمن شد.
ظریف امروز ( پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در شهر لوزان سوئیس در پاسخ به سوالی درباره عملیات نظامی عربستان علیه یمن نيز این عملیات را نقض کنندۀ حاکمیت یمن اعلام و تاکید کرد که این عملیات، نتیجه ای جز خونریزی نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران افزود: برای مهار بحران در یمن، همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

ظریف، با تاکید بر این که عملیات نظامی عربستان ضد یمن، برای هیچ کشوری فایده نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: این عملیات، منطقه را گرفتار تنش هر چه بیشتر خواهد کرد.
لازم به ذکر است که جنگنده های ارتش عربستان با مشارکت 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) از نیمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف یمن بویژه شهر صنعا را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون دهها نفر کشته و شماری زخمی شده اند.در اثر این تجاور تاکنون دهها نفر از شهروندان بی گناه یمنی کشته و زخمی شده اند.
شبکه تلویزیونی دولتی الاخباریه سعودی صبح امروز اعلام کرد که تجاوزگری نظامی به یمن موسوم به عملیات 'عاصفه الحزم' (طوفان سهمگین) که از نیمه شب چهارشنبه علیه یمن آغاز شد، تا تحقق اهداف خود ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۴/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...