نسخه چاپی

توقیف خودروی با 220 كیلومتر سرعت

یك دستگاه خودرو كه با سرعت سرسام‌آور 220 كیلومتر در ساعت در محور دهگلان به قروه در حال حركت بود، توسط پلیس راه قروه ـ همدان توقیف شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، این روزها که ترافیک در جاده‌های کشور به دلیل مسافرت‌های نوروزی سنگین است، رعایت سرعت مجاز یکی از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع تصادفات است.

سرعت در رانندگی اگرچه گاهی موجب هیجان است و هیچ راننده‌ای هم نمی‌تواند ادعا کند که از سرعت بالا گریزان است، اما اشتباه گرفتن جاده با پیست اتومبیلرانی می‌تواند منجر به وقوع حوادث تاسف‌بار شود.

تصور کنید در خودرو خود نشسته‌اید و با آرامش در حال رانندگی هستید و ناگهان خودرویی با سرعت بالا و دو برابر سرعتی که مجاز به آن هستید به شما نزدیک می‌شود، چه حالی خواهید داشت؟

برخی رانندگان ممکن است دست و پای خود را گم کنند برخی هم حواسشان پرت باشد و به طبیعت وسوسه‌انگیز بهاری حاشیه جاده خیره شده باشند، برخی هم در حال گفت‌وگو با سرنشینان خودرو باشند و لحظه‌ای از فرمان خودرو غافل شوند و آنگاه آنچه که موجب یک عمر پشیمانی است به وقوع می‌پیوندد.

به خاطر داشته باشیم دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن خودمان و دیگران است و این شعار جمعیت هلال احمر را هیچ گاه از خاطر نبریم که «بی‌گدار به جاده نزنیم؛ ظریف برانیم».

مسئول گشت پلیس راه قروه ـ همدان درباره این تخلف رانندگی به خبرنگار فارس گفت: خودروی هیوندای جنسیس با سرعتی 220 کیلومتر در ساعت در محور دهگلان به قروه و با حرکات مخاطره‌آمیز در حال حرکت بود که این تخلف از دید دوربین‌های سرعت‌سنج پلیس راه دور نماند و منجر به متوقف کردن خودرو و انتقال آن به پارکینگ شد.

علی مرادی افزود: این سرعت در حالی بود که حداکثر سرعت مجاز در محور یادشده که بزرگراه است، 110 کلیومتر بوده و راننده متخلف یاد شده با دو برابر سرعت در این محور رانندگی می‌کرد.

وی با اشاره به توجیه راننده متخلف یاد شده، گفت: این راننده دلیل تخلف خود را عجله برای رسیدن به کارهایش عنوان کرد.

به گفته مسئول گشت پلیس راه قروه ـ همدان، بیشترین تخلفات به ثبت رسیده در محورهای شهرستان قروه در ایام تعطیلات، تخطی از سرعت مجاز بوده است.

مرادی در پایان از رانندگان خواست با رعایت سرعت مجاز و قوانین راهنمایی و رانندگی به حقوق خود و دیگران احترام بگذارند.

۱۳۹۴/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...