نسخه چاپی

جانبداری هنیه از كشتار ارامنه در تركیه

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی عجیب مدعی شد، «تركیه با هجمه‌ای آشكار با هدف جلوگیری از ایفای نقش پیشگام در منطقه و دست كشیدن ازموضع پایدار خود درباره فلسطین مواجه است»!‌

به گزارش نما به نقل از العالم، "اسماعيل هنيه" بر حمايت جنبش حماس از مردم و مسئولان تركيه در برابر اين هجمه آشكار تاكيد و تصریح کرد: هدف از اين هجمه سوق دادن تركيه به سمت بحران های داخلي، منطقه ای و بين المللي است.

هنیه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی، با نادیده گرفتن روابط نزدیک آنکارا و تل آویو، تاكيد كرد که همۀ ملت فلسطين و به ويژه اهالي باريكه غزه از موضع جانبدارانه تركيه از فلسطینی ها تمجيد مي كند.

وي متوقف شدن هجمه هاي تبليغاتي عليه تركيه را که «با هدف سرگرم كردن این کشور و سرپوش گذاشتن براقدامات رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطين، قدس و مسجدالاقصي صورت می گیرد»، خواستار شد.

در همین حال "احمد داود اوغلو" نخست وزير تركيه پنج شنبه شب گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود كه برخي طرف ها و لابي ها در حال تحركاتي كامل در مناطق مختلف جهان براي هجمه تحريك آميز علیه تركيه هستند و با اين تلاش ها درصددند تا وجهه تركيه را تخريب كنند.

تركيه متهم به دست داشتن در كشتار ارامنه در دوران امپراطوري عثماني در دوران جنگ جهاني اول يا طي حوادث معروف به حوادث سال 1915 است.

دولت آنکارا بارها خواهان تشكيل كميته اي متشكل از مورخان ترك و ارامنه براي بررسي سندهاي مربوط به حوادث سال 1915 موجود در نزد تركيه و ارمنستان و ديگر كشورهاي مرتبط با اين حوادث شده تا نتايج آن به طور بي طرفانه به افكار عمومي جهان اعلام شود اما اين پيشنهاد با مخالفت ارمنستان مواجه شده است، چرا كه اين كشور معتقد است كه كشتار ارامنه، مساله اي غيرقابل بحث می باشد و نياز به تحقيق ندارد.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...