نسخه چاپی

طنازی های امید تدبیر زاده از هفته ای كه گذشت/ همه چی آرومه

نمونه یك نیروی نمونه

عکس خبري -نمونه يک نيروي نمونه

آه خدای من! تدبیری کن و امیدی بفرست تا کدها درست بگیریم، تا پیام ها را به مناسبت روز ها درست بیان کنیم، تا درسمان را بخوانیم، و تا تکلیفمان را حداقل با خودمان روشن کنیم. یعنی یه روز بشینیم بگیم: «علی آقا با خودت چند چندی؟» حالا بخوانید و بفهمید که چرا گفتیم علی آقا!

مشکل از کجاست؟
این هفته در خبر ها داشتیم یک کسی که خودش رو حقوقدان معرفی کرده بود نه سرهنگ، در یک اظهار نظر غیر حقوقی به سرهنگ جماعت گفت: «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست بلکه وظیفه پلیس اجرای قانون است و اگر غیر از این باشد، در مخمصه فکری قرار گرفته و مردم را نیز گرفتار خواهیم ساخت» حالا ما هم دچار مخمصه فکری شدیم که مگر همه علمای اسلام و انقلاب فریاد نمی زدند که قانون ما قانون اسلام است. خوب برادر درست رو تو حوزه درست می خوندی که برخی از بزرگان نیان بگن درسش رو کامل نخوند و از حوزه رفت!

نمونه یک نیروی نمونه!
آقا ما اگر بخواهیم بفهمیم یک نفر اصولگراست یا اصلاح طلب، چه راه هایی داریم؟ یکی این که بدانیم طرف با لیست رایحه خوش خدمت وارد مجلس شد. بعد کلی از دولت نهم و دهم و اصولگرایان انتقاد کرد. بعد برای دوره بعدی انتخابات رفت تو لیست اصلاح طلبان و دوباره رأی آورد. سنگ رفع حصر اصحاب فتنه را سر داد. بعد گفت که من هیچ وقت اصولگرا نبودم. حالا هم در مجمع فراکسیون اصولگرایان پیرو ولایت فقیه شرکت کرده است. حالا ما موندیم اصلاح طلبان به یک چنین نیرویی چگونه دل بسته اند؟

کد ها را درست نمی گیرند
هرچقدر از اول مذاکرات در دولت جدید، مقام معظم رهبری کد دادند و توصیه کردند، کسی توجهی نکرد که بابا اقتصاد ما به مذاکرات ربطی نداردو آن قدر توجه نکردند که ایشان خیلی صریح و بی پرده فرمودند:« کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست» و حالا این دولت است که همچنان رو به پایان خوش مذاکرات وعده می دهد و وعید! تدبیر می کند و امید! هرچقدر هم که جناب ظریفشون در دانشگاههای آمریکا بر اسرائیل بتازد و از یمن بگوید، بازهم نباید  کلید بنفش را در لوزان پیگیری کرد! خواه پند گیر خواه ملال!

آه خدای من!
وزیرشون پیام داده به مناسبت روز شون:« شما معلمان فرهیخته، امانتداران جان پاک انسانید و با دین و دانش خود، هنرمندانه و عاشقانه، جان‌ها را صفا می‌بخشید و با پرورش اندیشه‌های نونهالان، پایان جهل را نشانه‌ می‌گیرید و از لوح کلاس درس تا  لوح هستی، پیامبرگونه به‌پیش می‌روید.» نه جون ما! می خوام بدونم این پیام که همه ساله با تغییر کلمات تکرار می شود، به کجای کار این فرهیختگان آمده است؟ خوب یه راست برو سر اصل مطلب که آخرش گفتی:« امیدوارم ...همانگونه که مدیران دستگاه عظیم آموزش و پرورش علاوه بر تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز مدارس کشور، تلاش برای رفع مشکلات معیشتی معلمان و ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای آنان را سرلوحه‌ همت خویش قرار داده‌اند، شاهد همنوایی و همراهی روزافزون یکایک ملت شریف ایران و اهتمام ویژه‌ مسئولان ارجمند کشور در جهت تحقق اهداف مقدس آموزش و پرورش فرزندان عزیز میهن اسلامی خود باشیم.» آه خدای من!

۱۳۹۴/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...