نسخه چاپی

خطر هم مسیری اطرافیان دولت یازدهم با جریان انحرافی

عکس خبري -خطر هم مسيري اطرافيان دولت يازدهم با جريان انحرافي

احتمال دارد این شائبه شكل بگیرد كه معاون اول دولتی كه قرار است انتخابات برگزار كنند همان راهی را می رود كه در سال 88 سران فتنه رفتند

به گزارش نما ،پیرامون فعالیت مجدد حزب کارگزاران سازندگی اولین حزب "دولت ساخته" در تاریخ انقلاب اسلامی در سال منتهی به انتخابات مجلس گمانه های زیادی مطرح بود لکن این گمانه زنی ها دیری نپایید و دور تازه فعالیت‌های این حزب در روز پنجشنبه ۲۱ فرورین ماه از درون کاخ سعدآباد و به میزبانی معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.
آغازی که همچون روزهای اولیه تاسیس این حزب باعث ایجاد شائبه های سیاسی فراوانی گردید.
اما چرا شائبه ، برای اینکه معاون اول رئیس جمهور و به عبارتی شخص دوم  دولت یازدهم یعنی اسحاق جهانگیری که از قضا رئیس ستاد انتخاباتی تشکیل نشده  آیت ا... هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ بود جلسه حزب کارگزاران را در یک محل دولتی یعنی  کاخ سعدآباد سرمایه ای ملی که بعضا ً برای استقبال سران کشورهای خارجی از آن استفاده می شود به عنوان میزبان برگزار و خط‌ دهی انتخاباتی  نیز می‌کند.  
کارگزاران سازندگی که در بهمن ماه ۱۳۷۴ در سال های آخر دولت هاشمی رفسنجانی و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس پنجم از دل دولت وقت اعلام موجودیت کرد و در دولت اصلاحات نیز حضور موثری نیز داشت با پایان دولت خاتمی در سال 84 کنج عزلت گزیدند. رقابت های انتخابات ریاست جمهوری  88 باعث شد تا سران آن دوباره در فضای سیاسی کشور خودی نشان دهند اما اتفاقات بعد از آن سبب گردید تا به عبارتی "فتیله" حزب را پایین بکشند٬ لکن با روی کار آمدن حسن روحانی سران این حزب به فکر پوست اندازی افتادند و حال در سال منتهی به انتخابات مجلس دوباره از میان فحوای کلامشان برمی آید که برای پیروزی در انتخابات مجلس فعال شده اند. اگر چه اصل کار ایراد قانونی ندارد اما شیوه ایی که در پیش گرفته اند ایرادات زیادی دارد به نحوی که هیاهوی زیادی در کشور ایجاد کرد.  
استفاده از امکانات دولتی برای برگزاری مجمع حزبی، بهره برداری از جایگاه حقوقی برای تاثیر گذاری بر انتخابات، تاکید بر برنامه ریزی جهت ایجاد مجلسی همسو با دولت که احیانا ً از دولت هم حرف شنوی داشته باشد و یا نشست مسئولان ساماندهی ستادهای انتخابات ، با نمایندگان ادوار با توجه به فاصله 10 ماهه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و در روزهایی که اکثر مردم مشکلات و دغدغه های اقتصادی را با گوشت و پوست خود احساس می کنند، ایرادهای فراوانی دارد.
اینکه آقای جهانگیری بعنوان معاون اول رئیس جمهوراز حزب کارگزاران بخواهد تا امسال نقش فعالی در انتخابات داشته باشد تا مجلس خوبی تشکیل گردد تا کار دولت ناتمام بماند ، ایراد دارد.
احتمال دارد این شائبه شکل بگیرد که معاون اول دولتی که قرار است انتخابات برگزار کنند همان راهی را می رود که در سال 88 سران فتنه رفتند٬ آنها در آن برهه با قاطعیت برپایه نظرسنجی های خیالی خود مدعی بودند که اوضاعشان خوب است و حتما ً رای می آورند و گرنه تقلب شده است و انتخابات سالم نبوده  حال آقای جهانگیری به صراحت از "وضعیت خوب اصلاح طلبان در آخرین نظرسنجی ها" می‌گوید و در عین حال از "مدیریت انتخابات" سخن به میان می آورد.
آقای معاون اول پا را از این فراتر گذاشته و برخی دولتمردان دولت گذشته را متهم به تهدید نیروهای معتدل و اصلاح طلب کرده و گفته است: "وزرای پیشین به‌صورت جدی در اغلب استا‌ن‌ها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند. آنها به‌صورت جدی به‌دنبال ایجاد نگرانی بین نیروهای معتدل هستند. تهدیدات مختلفی صورت می‌گیرد. تلاش می‌شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان‌ها از کاندیداتوری رویگردان شوند. به آنها القا می‌شود که اگر در انتخابات کاندیدا شوند یا فعالیت‌های خود را آغاز کنند با آنها برخورد می‌شود."
این سخنان و روش غیر مانوس جز از آغاز یک بازی انتخاباتی می تواند معنای دیگری داشته باشد که اگر با آن برخورد نشود کشور را دچار صدمات فراوانی می کند.
با اینگونه اقدامات علنی  موضع گیری آقای رئیس جمهور و مسئولان رسمی انتخابات یعنی وزارت کشور و ستاد انتخابات در این خصوص و برخورد با متخلفان انتظار حداقلی است که افکار عمومی از دولت طلب می‌کنند.
نویسنده: مهدی ده مرده

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...