نسخه چاپی

برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» در قزوین

معاون اجرایی سپاه استان قزوین، از برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» در تمامی شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، اظهارداشت:‌ هرساله نیروهای مسلح کشور به منظور ارتقاء توان نظامی خود رزمایش هایی را با عناوین مختلف در سطح کشور برگزار می کنند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به برنامه های ابلاغی جهت نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» با حضور۳۰ گردان از ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: زمان برگزاری رزمایش خواهران روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه و رزمایش برادران روزهای ۱۷ و ۱۸همین ماه است.

وی، هدف از برگزاری این رزمایش را انسجام و ارتقای توانمندی‌های رزمی بسیجیان و در راستای آمادگی مقابله با تمامی تهدیدات عنوان کرد و گفت: رزمایش‌ بزرگ گردان‌های بیت‌المقدس در ۷ شهرستان قزوین اجرا می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین اظهارداشت: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان با حضور مسئولین کشوری و لشگری از جمله برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش است.

وی با اشاره به غیرمتمرکز بودن این رزمایش افزود: این رزمایش در شهرستانهای قزوین، البرز، آوج، تاکستان، بوئین‌زهرا و آبیک به مدت سه روز برگزار می‌شود.

سرهنگ طاهرخانی تصریح کرد: امداد و نجات، خود امدادی و دیگر امدادی و تمرین سناریوی از قبل مشخص به صورت عملیاتی در این رزمایش اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل، کنترل اغتشاشات و مقابله با نا آرامی‌ها، صبحگاه نظامی، اجرای برنامه‌های عقیدتی و بصیرتی، رزم شبانه، دفاع از کوی و برزن، ایست بازرسی و گشت‌های عملیاتی از اعم برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش خواهد بود.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...