نسخه چاپی

شرط داشتن «بادیگارد» در ایران

مدتی است عنوانی به نام محافظ شخصی یا بادیگارد خصوصی و امثال آن برای ایرانیان هم جذابیت پیدا كرده است. در مراسم‌هایی كه سلبریتی‌ها در آن حاضر می شوند، می‌شود در كنار معروفترین‌شان چند مرد بلند قد با اندامی ورزیده را پیدا كرد كه با عینكی آفتابی بر چشم ادعا می‌كنند وظیفه محافظت از آن فرد مشهور را بر عهده دارند.

به گزارش نما، سردار تقی مهری، رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت افرادی تحت عنوان بادیگارد یا محافظ شخصی و شرایط آن اظهارکرد: در کشورما اگر کسی بخواهد که از او محافظت شود باید مراحل مختلفی را طی کرده و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود و اینطور نیست که هرکسی که خواست برای خودش یک محافظ یا تیم حفاظت داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر شرایط داشتن محافظ اظهارکرد: در صورتی که اشخاص نیازمند محافظ تشخیص داده شوند، موضوع باید بر حسب موقعیت فرد و تهدیدی که ممکن است وی در معرضش باشد یا باید در شورای امنیت کشور بررسی شود یا به دستور مقام قضایی و شورای تامین استان باشد و در آنجا با توجه به رده بندی‌هایی که وجود دارد در این خصوص و نحوه محافظت تصمیم گیری می‌شود که البته این دستور نیز موقتی است و داشتن محافظ یک دستور دائمی نخواهد بود.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه ممکن است برخی از موسسات تحت این عنوان که زیرمجموعه مرکز انتظامی پلیس پیشگیری فعالیت کنند، گفت: در جمهوری اسلامی با توجه به امنیت بالایی که وجود دارد برای افراد بادیگارد شخصی و خصوصی نداریم و ما نیز همچنین چیزی نداریم، البته همانطور که گفتم ممکن است برای فردی با دستور قضایی یا حکم شورای تامین یا شورای امنیت کشور برای مدتی محدود فردی به عنون محافظ فعالیت کند.

مهری درباره اینکه آیا تنها پلیس موظف به تامین این محافظ‌هاست؟ گفت: سلسله مراتبی در این خصوص وجود دارد و تنها نیروی انتظامی مسئوول نیست؛ اما ما نیز مسوولیت‌هایی داریم.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...