نسخه چاپی

پایان رسیدگی به سیاست های كلی برنامه ششم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان رسیدگی به سیاست های كلی برنامه ششم توسعه در جلسه آتی مجمع خبر داد و گفت: راه اندازی قطارهای تندرو در محورهای تهران - مشهد و تهران - اصفهان - شیراز از اولویت های مهم كشور در طول برنامه ششم توسعه است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا محسن رضایی روز یکشنبه پس از پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه فوق العاده امروز مجمع سیاست های کلی برنامه ششم توسعه رسیدگی شد.

وی یادآور شد: این مهم باید برای طراحی در بودجه آینده تا خرداد ماه به دست دولت برسد و بدین منظور رسیدگی به سیاست های کلی برنامه ششم شنبه آینده پایان می یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع حمل و نقل ریلی و قطارهای تندرو را از دیگر محورهای مورد بررسی اعضای مجمع بیان کرد.

رضایی به موضوع حمل و نقل هوایی و استفاده از ظرفیت فرودگاهی اشاره کرد و گفت: بعنوان نمونه در کشوری همانند امارات از فرودگاه 20 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود ولی شاهدیم در فرودگاه امام(ره) با وجود بستر مناسب و به علت نیمه تمام بودن درآمد قابل توجهی کسب نمی شود که باید به این موضوع اهتمام داشت.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره راه اندازی قطارهای سریع السیر(تندرو) که باید در تدوین برنامه ششم مدنظر قرار گیرد بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی قطارهای تندرو در محورهای تهران – مشهد و تهران – اصفهان – شیراز از اولویت های مهم کشور در طول برنامه ششم بشمار می رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:در ادامه این جلسه بر ضرورت توسعه حمل و نقل دریایی و استفاده مناسب از سواحل کشور تاکید شد.

رضایی با بیان این که بررسی سیاست های کلی برنامه ششم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه آینده به اتمام می رسد، گفت: این سیاست ها پس از تدوین تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود تا پس از تایید ایشان و تصویب در مجلس به دولت ابلاغ شود.

وی یادآور شد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اتمام بررسی سیاست های کلی برنامه ششم به موضوع های سیاست های کلی انتخابات و سیاست های محیط زیست رسیدگی می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: یکی از موضوعات اصلی و نگرانی های کشور محیط زیست است که از کارشناسان، اساتید و صاحب نظران می خواهیم نظرات و پیشنهادهای خود را در پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنند.

رضایی اظهار داشت: افرادی که درباره محیط زیست، کاهش غبار، کاهش آب های زیرزمینی و آلودگی های کلان شهرها رساله یا پایان نامه ای نوشته اند، می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی مجمع در اختیار ما قرار دهند.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...