نسخه چاپی

خواننده جوان به خاطر گیتار، آدم كشت

خانواده جوانی به نام رامین آبان سال گذشته به پلیس خبر دادند فرزندشان در محل كارش كشته ‌شده ‌است. آنها گفتند بعد از چندساعت بی‌خبری از رامین، به محل كارش رفته‌اند و جسد او را درحالی‌كه بر زمین افتاده ‌بوده، پیدا كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از شرق: خانواده جوانی به نام رامین آبان سال گذشته به پلیس خبر دادند فرزندشان در محل کارش کشته ‌شده ‌است. آنها گفتند بعد از چندساعت بی‌خبری از رامین، به محل کارش رفته‌اند و جسد او را درحالی‌که بر زمین افتاده ‌بوده، پیدا کرده‌اند.

وقتی مأموران اداره آگاهی و بازپرس ویژه قتل به محل کار مقتول که استودیوی ضبط موسیقی بود، رفتند، متوجه شدند این جوان خفه ‌شده ‌است ضمن اینکه ضرباتی هم بر سر او کوبیده ‌شده بود و احتمال داشت قاتل به قصد سرقت دست به این جنایت زده‌ باشد زیرا وسایل رامین به سرقت رفته و دفترش کاملا به هم ریخته ‌بود.

تحقیقات روی تلفن‌های رامین و همچنین آخرین رفت‌وآمدها به استودیو و اختلافات احتمالی او با دیگران متمرکز و مشخصات اموال سرقتی استخراج شد تا مغازه‌داران در صورت مشاهده این اموال موضوع را به مأموران اطلاع دهند. مدتی بعد پلیس باخبر شد تعدادی از اموال رامین در مغازه‌ای کشف شده ‌است. فردی به نام کاظم برای فروش این وسایل به مغازه لوازم موسیقی مراجعه کرده و صاحب مغازه به او مشکوک شده و موضوع را اطلاع داده ‌بود. با دستگیری کاظم و بررسی وسایل مشخص شد آلات موسیقی متعلق به رامین است، بنابراین کاظم مورد پرسش قرار گرفت.

این خواننده جوان لب به اعتراف گشود و گفت: «از مدت‌ها قبل به استودیو رامین رفت‌وآمد داشتم و در آنجا آواز تمرین و ضبط می‌کردم. بعد از بارها رفت‌وآمد با هم دوست شدیم و من بیشتر وقتم را در استودیو او می‌گذراندم. رامین خودش هم هنرمند بود و خیلی خوب گیتار می‌زد. او مدتی قبل گیتاری خرید و به دیوار استودیو آویزان کرد. خیلی از آن خوشم می‌آمد و دلم می‌خواست گیتار برای من باشد، اما می‌دانستم رامین آن را نمی‌دهد بنابراین تصمیم گرفتم آن را سرقت کنم».

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه به استودیو رفتم و طبق معمول با هم گپ زدیم و چای خوردیم. زمانی که می‌خواستم از آنجا خارج شوم، گیتار را مخفیانه برداشتم و داشتم از آنجا بیرون می‌رفتم که رامین مرا دید و خیلی ناراحت شد، گیتار را از دستم گرفت و با من درگیر شد. پرسید چرا گیتار را دزدیدی، اگر به من می‌گفتی لازمش داری آن را به تو قرض می‌دادم یا اینکه حتی حاضر بودم آن را به تو هدیه کنم. من مشروب خورده و حشیش کشیده‌ بودم و حالت عادی نداشتم حتی زمانی که در استودیو بودم هم حشیش کشیدم. متوجه کارهایم نبودم، نمی‌توانستم با رامین حرف بزنم. او هم خیلی از دستم ناراحت بود.

می‌خواستم از آنجا خارج شوم که جلویم را گرفت و به من گفت بابت این دزدی باید جواب بدهم. نمی‌دانم چه شد که تصمیم گرفتم به رامین حمله کنم. وقتی پشتش را به من کرد تا کاری انجام دهد، دستمالی را از پشت دور گردنش انداختم و او را خفه کردم بعد با جسمی سنگین چندضربه هم به سرش زدم. بعد که از مرگ او مطمئن شدم، تصمیم گرفتم وسایل استودیو را سرقت کنم. گیتار را هم برداشتم. بعد برای فروش آن اقدام کردم، اما وقتی وارد مغازه‌ شدم تا اجناس را بدهم، شخصی فریاد زد او سارق است و مردم هم مرا دوره کردند تا پلیس رسید».

متهم به دستور بازپرس برای بررسی سلامت روانی‌ به پزشکی‌قانونی معرفی شد و متخصصان اعلام کردند کاظم مسئول اعمال ارتکابی خودش است و مشکل روانی حادی ندارد. همچنین در گزارشی علت مرگ رامین، فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی اعلام شد. متهم بعد از تکمیل تحقیقات، برای بازسازی صحنه جرم به محل حادثه برده شد و سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ٨٤ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این در حالی است که در آخرین دفاعیات در مرحله دادسرا، متهم یک‌بار دیگر به قتل اعتراف و درخواست بخشش کرده و مدعی شد، هنگام قتل در حالت عادی نبوده. پدر و مادر مقتول به‌عنوان ولی‌دم برای متهم درخواست قصاص کرده‌اند.

۱۳۹۴/۲/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...