نسخه چاپی

ایران خواستار مهلت ۲۴ روزه شده است

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد كه ایران در مذاكرات خواستار یك مهلت ۲۴ روزه قبل از صدور مجوز ورود برای بازرسان بین‌المللی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که ایران خواستار شده است در صورت بروز هرگونه شک و شبهه در خصوص نقض توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، برای صدور اجازه ورود به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران به ۲۴ روز زمان نیاز دارد.

بنا بر گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، فابیوس جزئیاتی درباره وضعتی مذاکرات بین ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را توضیح داد.

وی ادامه داد که ایران به دنبال یک بازه زمانی ۲۴ روزه بین گزارش نقض مفاد توافق نهایی هسته‌ای و زمانی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه پیدا خواهند کرد که از سایت هسته‌ای مربوطه که به آن مشکوک شده‌اند بازرسی کنند.

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: «در این بازه زمانی چیزهای زیادی می تواند ناپدید شود.»

فابیوس تأکید کرد که مسئله برجسته دیگر، چگونگی لغو تحریم‌ها علیه ایران است.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در شرایطی مطرح شده است که غرب تلاش می‌کند ایران را وادار کند که در توافق نهایی هسته‌ای اجازه بازدید از تمامی تأسیسات و همچنین تأسیسات نظامی را به آنها بدهد.

با اینحال بسیاری از مقامات ایرانی تأکید کرده‌اند که غرب اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی ایران را نخواهد داشت.

۱۳۹۴/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...