نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با نما:

وزیر آموزش و پرورش ضعف های گذشته را اصلاح كند/استیضاح فانی، استیضاح سیاسی نبود

عکس خبري -وزيرآموزش و پرورش ضعف هاي گذشته را اصلاح کند/استيضاح فاني، استيضاح سياسي نبود

عبدالوحید فیاضی گفت:آنچه در استیضاح وزیر آموزش و تحقیقات جالب بود، همان موافقان و مخالفان از جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی، حامیان و منتقدان دولت در كنار هم مخالفت و موافقت كردند.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با روند استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت : در مساله که استیضاح فانی، مجلس یک رویکرد متفاوتی داشت، به طوری که این استیضاح اصلا سیاسی نبود. چنانکه شما در مخالفان و موافقان استیضاح شاهد بودید که ازهر دو جناح رقیب در کنار هم صحبت کردند. این اولین باری است که اتفاق می افتد. بنابراین چون استیضاح سیاسی نبود، از پشتوانه سیاسی برخوردار نبود و چون از پشتوانه سیاسی برخوردار نبود.
وی افزود: اگرچه این نگاه یک بحث دیگری را به وجود آورد که برخی مخالفان استیضاح گفتند، اگر این وزیر رای نیاورد چه خواهد شد؟ و یا چه کسی روی کار خواهد آمد؟ بنابراین به نوعی نگاه عقلانی نیز حاکم بود.
فیاضی در رابطه چگونگی بهبود فضا استیضاح فانی خاطر نشان کرد: درحقیقت هئیت رئیسه مجلس به عنوان پیشنهاد، قبول کرده بود که در یک جلسه غیر علنی این استیضاح بررسی شود ، لذا در این جلسه غیر علنی صحبتهایی شد که فضای مجلس را به نفع وزارت آموزش و پررش تلطیف کرده بود. البته من نمی گوییم که به نفع وزیر، زیرا ما به دنبال نفع وزارتخانه هستیم و نه وزیر ! می خواهیم به نفع معلمان و نفع مردم و دانش آموزان کار انجام گیرد.همچنین در جلسه مشترک مجلس و دولت، سخنان جناب رئیس جمهور به نوعی بود که تقاضا داشتند که نمایندگان کمک کنند که این مساله حل شود. در مجموع چندین استدلال وجود داشت تا نهایتا مجلس را به این موضع و ابقای وزیر رساند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات تصریح کرد: اما آنچه در استیضاح وزیر آموزش و تحقیقات جالب بود، همان موافقان و مخالفان از جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی، حامیان و منتقدان دولت در کنار هم مخالفت و موافقت کردند و این نشان می دهد که به هر جهت دغدغه های نمایندگان در رسیدگی به وضعیت معلمان کاملا درست است .
وی یادآور شد: البته بنده در حین استیضاح با آقای فانی صحبت کردم، همچنین در روزهای قبل از استیضاح هم سخن گفتیم همچنین با آقای جهانگیری آنچه شرط بلاغ بود را گفتیم، که اگر مجلس به شما رای اعتماد داد یعنی باید امور را اصلاح کنید و گمان نکنید این رای اعتماد منوط به انجام کارهای نیک شما است، باید نگاه به دغدغه ها داشته باشید، اما تاکید داشتیم که اگر ماندی باید اصلاح کنید؛ البته آقای ابوترابی این تذکر را دادند که اگر استیضاح رای نیاورد، باید اقداماتی صورت بگیرد که تامین کننده نظر نمایندگان و معلمان باشد .

۱۳۹۴/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...