نسخه چاپی

قاهره:

همه طرف‌های لیبی به توافقنامه مراكش بپیوندند

وزیر خارجه مصر امروز دوشنبه اوضاع سیاسی و امنیتی لیبی را با وزیر خارجه این كشور بررسی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آلمان، سامح شکری در دیدار با محمد الدایری همتای لیبیایی خود اوضاع سیاسی و امنیتی لیبی به دنبال امضای توافقنامه الصخیرات را مورد بررسی قرار داد.

شکری در این دیدار بر اهمیت امضای این توافقنامه توسط دیگر طرف های لیبیایی به منظور تشکیل دولت وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم و ساختن دولت لیبی و تحقق خواسته های ملت این کشور در ایجاد یک دولت دموکراتیک تاکید کرد.

وی همچنین بر مواضع مصر مبنی بر حمایت از ملت لیبی و تلاش های «برناندینو لیون» فرستاه سازمان ملل و اهمیت تلاش های بین المللی برای تضمین امضای توافقنامه الصخیرات توسط دیگر طرف های لیبیایی تاکید کرد.

شکری همچنین تسریع در روند اجرای تعهدات جامعه جهانی برای اعمال فشار بر طرف هایی که در روند سیاسی کارشکنی کرده و بر توسل به سلاح به منظور تحمیل دیدگاه های خود اصرار دارند، خواستار شد.

حدود 20 روز پیش، طرف‌های درگیر در بحران لیبی در شهر «الصخیرات» مراکش به شکل ابتدایی پیش‌نویس توافقنامه سیاسی را به امضا رساندند. در این مراسم، کنگره منحل شده لیبی حضور نداشت.

«برنارد لیون» نماینده سازمان ملل در لیبی در سخنانی در آغاز این مراسم، تصریح کرد امضای پیش‌نویس توافقنامه صلح و آشتی در لیبی پس از ماه‌ها تلاش و کار مداوم صورت گرفت.

لیون با تأکید بر ضرورت آزادی بازداشت شدگان سیاسی، متذکر شد که امنیت مهم‌تر از این توافقنامه است. نماینده سازمان ملل در لیبی گفت همواره باب فعالیت‌های مسالمت‌آمیز باز است.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...