نسخه چاپی

ناتو: تركیه درخواستی برای كمك نظامی نداشته است

دبیر كل ناتو در آستانه نشست فوق العاده این سازمان برای مذاكره در خصوص درگیری تركیه با تروریست‌های داعش و شبه نظامیان كّرد، گفت: تركیه هیچ درخواستی برای كمك نظامی ارائه نكرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آستانه نشست اضطراری مقام های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای بررسی درگیری های اخیر در مرز ترکیه و سوریه، تاکید کرد: آنکارا هیچ درخواستی برای کمک نظامی از ناتو نداشته است.

وی همچنین به ترکیه هشدار داد که بمباران های اخیر می تواند روندی را که طی سال های اخیر به سوی دستیابی به صلح با شبه نظامیان کرد، آغاز شده به خطر بیندازد.

مقام های ناتو قرار است امروز سه شنبه بنابر درخواست ترکیه تشکیل جلسه داده و در خصوص افزایش خشونت بین ترکیه، گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کرد مذاکره کنند.

استولتنبرگ روز یکشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: ترکیه یک ارتش بسیار قوی و نیروهای امنیتی بسیار قوی است. بنابر این، هیچ درخواستی برای کمک و حمایت نظامی ناتو نداشته است.

دبیر کل ناتو در حالی که ترکیه را برای پیوستن به ائتلاف موسوم به ضد داعش تشویق کرد، افزود: هرگونه اقدامی برای دفاع از خود باید مناسب باشد.

حملات هوایی ترکیه علیه اهداف پ ک ک، به شدت روند آتش بس دو ساله بین این گروه و آنکارا را تهدید می کند. تاکنون، نیروهای کرد از سوی ائتلاف موسوم به ضد داعش در مقابله علیه داعش، حمایت شده اند.

ترکیه، از روز جمعه به طور هم‌زمان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان در شمال عراق را آغاز کرده است.

کردها بزرگترین اقلیت قومی در ترکیه به شمار می روند و ۲۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود ۴۰ هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...