نسخه چاپی

مهارت‌آموزی رایگان در برج آزادی

نمایشگاه تخصصی و گذرهای مهارتی رایگان در برج آزادی افتتاح شد كه هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید ملی و كارآفرینی، توسعه فرهنگ مهارت و كارآفرینی در جوانان و حمایت از آموزش های كپسولی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،همزمان با هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای، نمایشگاه تخصصی و گذرهای مهارتی رایگان در برج آزادی افتتاح شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه و گذر مهارتی رایگان آشنایی جوانان با مشاغل خانگی و حمایت از تولید ملی و کارآفرینی، توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جوانان و حمایت از آموزش های کپسولی است.

بر اساس این گزارش، گذر مهارتی رایگان در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، صنایع دستی و هنر، طراحی و دوخت، مراقبت و زیبایی، گیاهان دارویی، ماساژ، عکاسی و فیلم برداری، بهداشت و ایمنی در محیط کار، امور مالی و بازرگانی، کسب و کار و کارآفرینی و ... در این نمایشگاه برگزاری می‌شود.

این گزارش می افزاید: گذرمهارتی، توانمندی و دستاوردهای آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای غرب تهران در بیش از 15 غرفه از تاریخ 6 مرداد ماه لغایت 8 مرداد ماه سال جاری در محل برج آزادی و از تاریخ 3 مرداد ماه لغایت 5 مرداد ماه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 13 خواهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

* برگزاری گذر مهارتی در 22 منطقه تهران

حمید رضا خانپور در حاشیه گشایش گذر مهارتی در برج آزادی تهران گفت: گذرهای مهارتی با همکاری شهرداری در سرای محلات برگزار می شود.گذرهای مهارتی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کسب و کار و مهارت آموزی برنامه ریزی و اجرا می شود.

خانپور اضافه کرد: در این گذرها علاقمندان به صورت رایگان در دوره های کوتاه مدت 6 ساعته با حرفه های مختلف آشنا شده و در پایان گواهی حضور در دوره را دریافت می کنند.
وی گفت: افراد دارای گواهی گذرهای مهارتی می توانند به صورت رایگان در مراکز ثابت دولتی حرفه آموزی ، مهارت خود را تکمیل کنند. افراد دارای گواهی در صورت مراجعه به آموزشگاه های غیردولتی حرفه آموزی 20 درصد تخفیف از نرخ تعرفه را نیز به عنوان مشوق تکمیل مهارت خواهند داشت.

*ارائه آموزش های کوتاه مدت و کپسولی در گذرهای مهارتی

کوروش پرند در حاشیه گشایش گذر مهارتی برج آزادی تهران گفت: گذرهای مهارتی بر اساس الگویی اروپایی از 4 سال گذشته در کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به مراحل سه گانه کارآفرینی از ایده تا تولید محصول و در پایان تجاری سازی افزود: در گذرهای مهارتی علاوه بر تقویت فرهنگ کار،تولید ، کارآفرینی و مهارت آموزی شاهد تولید و بازاریابی ایده ها می شویم.

پرند اضافه کرد: آشنایی با مهارت ها و حرفه ها، خرید و فروش تولیدات و نیازسنجی و دریافت سفارش مشتری از جمله نتایج برگزاری این گذرهای مهارتی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به برگزاری نمایشگاه فنی و حرفه ای با اختصاص 200 غرفه به کارآفرینان گفت: گذر مهارتی برج آزادی نیز با آموزش 20 حرفه تا پایان هفته ملی مهارت فعال است.در هفته ملی مهارت ششم مرداد با نام کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...